Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تاکید بر این که غرب هیچ‌گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به‌درستی نشناخته، تصریح کرد که لندن طی یکصد سال گذشته ، در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، 'مالکوم ریفکیند' در نشستی در مجلس عوام ضمن اشاره به تاریخ گذشته روابط انگلیس و ایران اظهار کرد: روابط دو کشور متاثیر از نیاز لندن به نفت تهران یوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از سال 1995 تا 1997 وزیر امورخارجه بود ، افزود: این مساله در سرنگونی دولت مشروع و قانونی دکتر مصدق با کودتا به اوج خود رسید و همین مسائل باعث گردیده که ایرانی‌ها پیوسته به روابط با انگلیس با دیده شک و تردید بنگرند. ریفکیند به اقدامات اشتباه غرب و اعمال تحریم علیه ایران اشاره و اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که انگلیس، آمریکا و اروپا هیچ‌گاه به‌درستی ایران و ظرفیت‌های آن را نشناختند و به پیچیدگی‌های این کشور و تفاوت آن با سایر کشورها دقت نداشته‌اند. وزیر دفاع اسبق ( از سال 1992 تا 1995 ) انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه حضور و نفوذ ایران در منطقه را نتیجه سیاست‌های غلط بوش پسر و تونی بلر دانست.وی تأکید کرد که حل بحث‌های موشکی و تحرکات ایران در منطقه نیاز به گفت وگو با این کشور دارد و هیچ‌کدام از این دو موضوع به برجام ارتباطی ندارند، در این زمینه باید گفت و گوهای دیگری شکل گیرند. این نشست توسط مجمع خاورمیانه و غرب آسیا با عنوان 'ایران:نگاه به آینده' در محل مجلس انگلیس برگزار شد و حدود 70 نفر شامل نمایندگان مجالس عوام و اعیان، محققین مراکز دانشگاهی و پژوهشی، تجار و بازرگانان طرف قرارداد با ایران، دیپلمات‌ها، اعضای برخی از سازمان‌های بین‌المللی مستقر در لندن و خبرنگاران و اصحاب رسانه شرکت داشتند. در این نشست همچنین دو نفر از نمایندگان پارلمان انگلیس به‌صورت جداگانه به بحث گسترش روابط تجاری و بازرگانی انگلیس با ایران و همچنین حقوق بشر پرداختند. در ادامه رضا شیبانی از متخصصین و نمایندگان فعال بخش همکاری انرژی خورشیدی با ایران و شهرزاد عطایی حقوقدان ایرانی مستقر در انگلیس نیز ضمن اشاره به کارشکنی در زمنه توسعه روابط بانکی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران، پیروی مسئولین انگلیسی از همتایان آمریکایی در موضوع عدم توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بعد برجام را سوال برانگیز خوانده و خواستار اتخاذ اقدامات بیشتری از سوی لندن برای گسترش روابط تجاری دو کشور شدند. آن‌ها ضمن اشاره به امکانات بالقوه در تعاملات اقتصادی و وجود برخی مشکلات و مسائل در مسیر توسعه روابط دو کشور ایران و انگلیس ، تأکید داشتند با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به کلیه تعهدات و مسئولیت‌های خود در برجام عمل کرده ، طرف انگلیسی نیز باید با حسن نیت و بر اساس احترام متقابل ،موانع توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور را رفع کند.
برچسب ها: وزیر اسبق امور خارجه انگلیس ، ایران ، انگلستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر اسبق امور خارجه انگلیس ایران انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد