Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:41:47 GMT

علائم کمبود چربی‌های مفید در بدن

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۱۶۰۵

این حقیقت را باور داشته باشید که چربی ها برای سلامتی شما به اندازه سبزیجات و میوه ها و سایر مواد مغذی، مفیدند. ناطقان: اگر همیشه در سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی به دنبال خرید محصولات غذایی کم چرب هستید، باید این حقیقت را باور داشته باشید که چربی ها برای سلامتی شما به اندازه سبزیجات و میوه ها و سایر مواد مغذی خاصیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چربی های مفید برای بهبود سطح انرژی، کمک به رشد مغز، کمک به جذب ویتامین ها و سایر اعمال حیاتی بدن ضروری هستند. در اینجا 6 علامتی که به شما هشدار می دهد باید از رژیم های بسیار کم چرب فاصله بگیرید، معرفی شده است:
همیشه گرسنه هستید: اگر ظرف مدت کوتاهی بعد از مصرف وعده غذایی دچار احساس گرسنگی می شوید، حتما به اندازه کافی چربی مصرف نکرده اید. مصرف چربی به همراه غذا منجر به احساس سیری، تنظیم اشتها و کاهش وزن می شود. اگر شیر و ماست کم چرب را به عنوان وعده صبحانه انتخاب می کنید، حتما به آن آووکادو، هم بیفزایید تا کمتر دچار احساس گرسنگی شوید.
احساس سرما: قبل از این که با احساس سرما در بدن به فکر پوشیدن لباس بیشتر شود، مطمئن باشید که آیا به میزان کافی چربی از رژیم غذایی تان دریافت کرده اید یا نه. سلول های چربی در بدن ما مسئول تولید گرما هستند و افرادی که ذخیره چربی بدنشان بسیار پایین است، اغلب حتی در فصول گرم سال، از احساس سرما شکایت می کنند.
فقر ویتامین: این حقیقت را فراموش نکنید که مصرف مولتی ویتامین ها بدون دریافت چربی کافی، بی فایده خواهد بود. برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین های ای، کا، آ و دی محلول در چربی هستند و این یعنی بدون وجود کافی چربی در بدن، جذب نمی شوند. اگر از فقر ویتامین رنج می برید، به همراه مولتی ویتامین ها، چربی های مفید مانند بادام، گردو و سایر منابع حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را مصرف کنید.
احساس ضعف ذهنی: دشواری در تمرکز و یا احساس خستگی ذهنی در طول روز ناشی از عدم دریافت کافی چربی است. تحقیقات نشان داده که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در برخی از غذاها مانند ماهی یا روغن زیتون، برای بهبود عملکرد شناختی و تقویت ذهن مفید هستند و حتی از شما در برابر ابتلا به افسردگی و آلزایمر محافظت می کنند.
خشکی پوست: اگر پوست شما دچار خارش یا پوسته پوسته شده است، دچار فقر اسیدهای چرب مفید شده اید. کمبود این اسیدهای چرب منجر به درماتیت می شود و در این هنگام دریافت کافی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ضروری است. این چربی ها باعث کاهش حساسیت به نور خورشید و کاهش التهاب مرتبط با آکنه می شوند.
ابتلا به دیابت: تحقیقات نشان داده رژیم غذایی با چربی بالا و کم کربوهیدرات، تاثیر مثبتی بر تعادل قند خون نسبت به رژیم های کم چرب می گذارد. کارشناسان توصیه می کنند که منابع چربی سالم مانند گوشت گاو، روغن زیتون، کلم بروکلی و ... را برای تعادل قند خون انتخاب کنید و مصرف کربوهیدرات ها مانند آرد سفید، برنج سفید و شکر را محدود نمایید.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: چربی‌های مفید ، فقر ویتامین ، احساس سرما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چربی های مفید فقر ویتامین احساس سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سوء جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین B۱۲ یک ویتامین ضروری است که بدن به آن نیاز دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی آن را تولید کند، بنابراین باید برای دریافت آن از رژیم غذایی مناسب پیروی شود؛ ویتامین B۱۲ برای تولید DNA بسیار مهم است و نقش کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز دارد.

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سو جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند، در صورتی که در معرض کمبود این ویتامین قرار دارید، مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید؛ کمبود ویتامین B۱۲ را نباید نادیده گرفت، زیرا کمبود طولانی مدت آن باعث بروز مشکلات جدی سلامتی می‎‌شود.

علائم مراحل اولیه کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود خفیف ویتامین B۱۲ ممکن است با علائم خاصی همراه نباشد. با این وجود، رایج‌ترین علائم اولیه آن شامل ضعف، خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شود.

تأثیرات طولانی‌مدت کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود ویتامین B۱۲ در طولانی مدت باعث بروز مشکلات سلامتی جدی می‌شود. این موارد شامل بی‌حسی و گزگز دست و پا، از دست دادن بینایی، اختلال شناختی و از دست دادن حافظه می‌‎شود؛ همچنین، ممکن است منجر به احساس گیجی، مشکلات راه رفتن و مشکلات گفتاری شود.

چه غذاهای حاوی ویتامین B۱۲ است؟

گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و محصولات لبنی به صورت طبیعی سرشار از ویتامین B۱۲ است. هیچ منبع گیاهی دارای ویتامین B۱۲ نیست، بنابراین افرادی که از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‎‌کنند، باید از غذاهای غنی شده با ویتامین B۱۲ استفاده کنند؛ افرادی که نمی‌توانند نیاز ویتامین B۱۲ بدن خود را از طریق رژیم غذایی تأمین کنند، لازم است با تجویز پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنند.

کد خبر 750589

دیگر خبرها

  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است