Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت وگر استرومن همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو بسر می‌برد روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ با اینه اریکسون سوریده وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به دعوت وگر استرومن همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو بسر می برد روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ با اینه اریکسون سوریده وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سوریده ضمن با اهمیت خواندن همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف، اعلام داشت: نروژ قویا از حفظ و اجرای برجام حمایت می کند. گزینه بهتری از برجام وجود ندارد و برای تداوم حیات برجام ضروری است همه تلاش ها به کار گرفته شود.

عراقچی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری ها و مبادلات دو جانبه، اظهار داشت: سرنوشت برجام که دستآورد بزرگ دیپلماسی در عرصه بین المللی است، در نتیجه کارشکنی ها و چالش‌هایی که دولت ترامپ ایجاد کرده است، در معرض خطر قرار دارد. برجام قبل از هر چیز یک توافق امنیتی در حوزه عدم اشاعه است و هر گونه برخورد با آن منجر به تضعیف نظام عدم اشاعه شده و همه ما را در برابر انتخاب میان امنیت و عدم امنیت قرار خواهد داد.

 وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیش از ده گزارش بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام صحه گذاشته است؛ اما در مقابل آمریکا به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و با تعلل ها و بدعهدی های خود این توافق را در معرض نابودی قرار داده است.

عراقچی تاکید کرد این یک برداشت کاملا غلط و یک اشتباه بزرگ است چنانچه کسی تصور کند ایران در هر شرایطی به برجام متعهد باقی خواهد ماند. بعلاوه هر گونه تلاش در راستای مرتبط ساختن برجام با دیگر موضوعات ناشی از رویکردهای غلط است و وضعیت منطقه را بسیار پیچیده تر خواهد ساخت. برجام یک تجربه بزرگ تاریخی است و موفقت آن مستلزم تلاش و حمایت مشترک و همگانی می باشد.

در ادامه عراقچی و استرومن در چارچوب دور هشتم رایزنی های دوجانبه سیاسی، به تبادل نظر بیشتر پیرامون روند همکاریهای دوجانبه، برجام، چندجانبه گرائی و تحولات و بحرانهای منطقه ای پرداختند.

طرف نروژی ضمن اعلام آمادگی کشور متبوعش برای توسعه و تقویت همکاریها در عرصه اقتصادی، شامل سرمایه گذاری و انتقال فنآوری در زمینه نفت و گاز، انرژیهای تجدیدپذیر، شیلات و صنایع دریائی، بر لزوم تداوم حمایت و تلاش برای تداوم حیات برجام تاکید و شکست آن را شکست جامعه بین المللی دانست.

ملاقات با اودن هلورسن معاون سیاسی وزارت امور خارجه و روی آنجولیک معاون وزیر صنعت، تجارت و شیلات و نشست با محققان از دیگر برنامه های عراقچی در این سفر خواهد بود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سالیوان در مصاحبه خود که روز شنبه منتشر شد، پیشنهادات اخیر را مبنی بر اینکه در صورت امتناع رژیم صهیونیستی از دادن امتیاز به فلسطینیان، توافق دوجانبه بین دولت بایدن و عربستان بررسی خواهد شد، رد کرد.

اظهارات سالیوان در حالی مطرح شده است که دو روز پیش، خبرگزاری بلومبرگ از افزایش سرعت مذاکرات میان آمریکا و عربستان سعودی در دوره اخیر و نزدیک بودن دو کشور به دستیابی به یک «توافق امنیتی» خبر داده بود.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) که هفت ماه از آن می‌گذرد، دولت بایدن به دنبال یک توافق سه‌جانبه برای ترغیب ریاض برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل بعنوان بخشی از طرح تضمین صلح پایدار در غرب آسیا بود.

دولت بایدن امیدوار است که از چشم‌انداز عادی‌سازی روابط ریاض و دیگر کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن تل‌آویو برای اعطای امتیازاتی به فلسطینیان بهره گیرد.

با این‌حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو به طور مکرر هرگونه اقدام به سوی راه‌حل دو کشوری برای درگیری‌های طولانی‌مدت بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها را رد کرده است.

سالیوان در مصاحبه خود تصریح کرد «چشم‌انداز یکپارچه در واقع، تفاهم دوجانبه بین ایالات متحده و عربستان سعودی همراه با عادی‌سازی (روابط) بین اسرائیل و عربستان سعودی به همراه اقدامات و گام‌های جدی از طرف مردم فلسطین است. همه اینها در کنار همدیگر است...نمی‌توانید یک بخش را از دیگری جدا کنید».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد «انتظار دارم که در ماههای پیش رو، چیزهای زیادی از رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های آمریکایی درباره مسیری که معتقدیم می‌تواند اسرائیل امن‌تر و منطقه‌ای آرام‌تر به وجود آورد، بشنوید».

سالیوان همچون دیگر مقام‌های آمریکایی به دفاع از مواضع رژیم صهیونیستی پرداخت گفت «تنها کاری که می‌توانیم کنیم این است..که هر تعداد از کشورهای منطقه را که می‌توانیم، وارد کنیم و در نهایت به حاکمیت اسرائیل بستگی دارد و صادقانه، در نهایت این مردم اسرائیل هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند این مسیر را انتخاب کنند یا خیر».

دولت بایدن و قبل از هفتم اکبر، در آستانه رسیدن به خواسته خود برای برقراری توافق بین ریاض و تل‌آویو بود که در نهایت منجر شد تا واشنگتن با یک توافق امنیتی و دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور در قبال واگذاری یکسری امتیازات از سوی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان موافقت کند.

گرچه پس از جنگ غزه این فرایند متوقف شد اما واشنگتن و ریاض به مذاکرات درباره یک توافق احتمالی بعنوان بخشی از طرح‌های پساجنگی به منظور تضمین صلح در منطقه ادامه دادند.

با اینحال، ریاض به وضوح تصریح کرد که چنین توافقی مستلزم واگذاری امتیازات بیشتری از سوی اسرائیل به فلسطینیان است و تل‌آویو موظف است که گامهای غیرقابل بازگشتی به سوی تشکیل کشور فلسطین بردارد.

وزیر خارجه عربستان شاهزاده فیصل بن فرهان هفته گذشته گفته بود که ریاض و واشنگتن به توافق دوجانبه بسیار نزدیک شده‌اند اما «نیاز است که در حقیقت یک مسیری به سوی کشور فلسطین وجود داشته باشد که معتبر و غیرقابل بازگشت باشد».

کد خبر 849286 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی