Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پارک سیاحتی، تفریحیِ باغلارباغی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی دهه هفتاد خورشیدی، در شهر تبریز احداث گردیده‌ است،که یکی از ۳ پارک مهم این شهر دررویداد تبریز2018 است.

با راه‌اندازی پارک و مجموعه تفریحی باغلارباغی تمامی زمین‌های محل شامل بر باغات بهم پیوسته منطقه چلبی و گلکار تبریز بود، باغات وسیع با انبوه درختان میوه به‌ویژه زردآلو، در دهه هفتاد خورشیدی مجتمع خدماتی تفریحی باغلارباغی در میان باغات گسترده شرق تبریز بنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند امروزه بسیاری از باغات محیط پیرامون باغلارباغی زدوده و تخریب و به ساختمان‌های مسکونی تبدیل شده اما از سویی درون مجموعه باغلارباغی و زمین‌های پارک ولی عصراز پوشش گیاهی و سرشار از درختان بومی می‌باشد.

 

امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و همچنین کاهش تحرک در بین خانواده‌ها لازم است کودک بخشی از اوقات خود را در فضای آزاد و پر از نشاط و شادابی طی کند، لذا داشتن وسایل و امکانات تفریحی در شهرها، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی شهری شده و تا حدی برای جوامع عصر حاضر مهم است.

 

همچنین باآغاز فصل بهار وشروع اوقات فراغت کودکان و نوجوانان میزان مراجعه‌کنندگان به شهرهای بازی تبریزافزایش یافته است.

 فرشی  حق رو با توجه به اینکه خانواده‌ها برای داشتن اوقاتی مفرح و پرهیجان، شهربازی‌ها و پارک‌های بازی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی تفریح انتخاب می‌کنند و حضور گسترده مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در این مکان‌ها برای بازی و تفریح، ضرورت توجه به اصل استانداردسازی و ارتقای سطح کیفی در این مراکز تفریحی را دو چندان می کند.

 

 مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی، افزود: موضوع استانداردسازی تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی و پارک‌های بازی، به عنوان یک برنامه مهم دراین سازمان است  تابتوانیم از بروز حوادث ناگواری برای استفاده‌کنندگان به‌ویژه کودکان شود و ازتجهیزات شهربازی که دچارنقص فنی است جلوگیری کنیم.

گاهی در همین محوطه‌ها می‌توان دریاچه‌ای را هم پیدا کرد و با قایق به دل آن زد اما بادریاچه خشک این جمموعه تفریحی مواجهه شدیم  خلاصه ماجرا این است که وسایل موجود در شهربازی ها قرار است جور یک شادی تمام و کمال را برای خانواده‌ها، اقوام و دوستان بکشند.

 

دستگاه‌های رنگی شهربازی‌ها در روشنایی روز وشب، اغلب آرام گرفته‌اند‌ اما وقتی نور و گرمای روز از تن میله‌های دستگاه‌ها پرید وقت بازی و شادی بین وسایل رنگارنگ محوطه هم فرا می‌رسد.

صدای هیاهو و خنده‌ای که از چند 10 متری این محوطه‌های بازی شنیده می‌شود، نشان می‌دهد مراجعه کنندگان به شهربازی، محل خوبی را برای تخلیه انرژی و سرگرمی‌های چند ساعته پیدا کرده‌اند.

 

این پارک در در مجاورت «بلوار استاد شهریار» و در ضلع شمالی ورودی کوی ولی‌عصر و جنب «پارک ولی‌عصر» واقع شده‌است و دارای امکاناتی نظیر شهربازی، باغ پرندگان و رستوران است.

 

انتهای پیام/

 

پارک سیاحتی، تفریحیِ باغلارباغی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبریز2018 گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد