Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:42:38 GMT

کنسرت کيهان کلهر و اردال ارزنجان در استانبول

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۶۳۹۹

کنسرت کيهان کلهر و اردال ارزنجان در استانبول

خبرگزاري آريا - «کيهان کلهر» آهنگساز و نوازنده‌ي برجسته‌ي کمانچه به همراه «اردال ارزنجان» نوازنده ترکيه‌اي ساز باغلاما، سوم و پنجم ارديبهشت در استانبول به اجراي برنامه خواهند پرداخت. اين برنامه با بداهه‌نوازي بر اساس مقام‌هاي کردي غرب ايران و موسيقي علوي شرق ترکيه برگزار خواهد شد. 
«اردال ارزنجان» و «کيهان کلهر» از دو فرهنگِ متفاوت هستند؛ متفاوت اما نزديک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يکي اهلِ ترکيه و ديگري ايران و هر دو هنرمنداني از خاورميانه که حضور جهاني‌شان بسيار گسترده است و در فستيوال‌ها و صحنه‌هاي جهاني بسياري حضور دارند؛ اما از همه مهم‌تر همکاري طولاني مدت اين دو نوازنده‌ي برجسته است. از اولين اجرا تاکنون که حدود 15 سال مي‌‌گذرد و هر دو چنان رضايتي از اين ماجرا دارند که اين همکاري را همچنان ادامه مي‌دهند.
«ارزنجان» و «کلهر» زبان سازهاي همديگر را مي‌دانند. هم را بلد هستند. يکديگر را مي‌شناسند و براي همين است که اين هم‌نوازي تا اين اندازه دلنشين است. اتفاقي که سبقه‌ي طولاني در موسيقي مشرق زمين دارد و فرق مي‌کند با هم‌نوازي‌هاي امروزي، با چند ساعت و چند روز تمرين و کنار هم قرار گرفتن سازها.
پيش از اين گفته‌ايم که کلهر درباره‌ي اين همکاري چه مي‌گويد و شايد حالا باز هم شنيدنش خالي از لطف نباشد: «من هر زمان همکاري‌ام را با يک نوازنده شروع مي‌کنم، سعي مي‌کنم قبل از آن يک رابطه‌ي حسي با نوازنده برقرار کنم. من و ارزنجان وقتي اولين کارمان را با يکديگر ضبط کرديم، يک ماه بود که همديگر را مي‌شناختيم. من چند باري به ترکيه رفتم و درباره فرم و موسيقي و مسايلي از اين دست صحبت کرديم. بعد اين همکاري ادامه پيدا کرد و در حال حاضر دوستان بسيار خوبي هستيم. او جداي از اينکه موزيسين بزرگي است، انسان بزرگي نيز هست و در کنارش اوقات خوبي دارم و بسيار راحت هستم. طبيعتا با اين رابطه و راحتي که پيش مي‌آيد، ساز زدن هم راحت مي‌شود. تعارفات کنار مي‌رود. من با شجاعت حسين خان هم تا اندازه‌اي چنين رابطه‌اي دارم؛ اما رابطه‌ام با ارزنجان به گونه‌اي است که بعضي‌ وقت‌ها فکر مي‌کنم انگار يک نفر دارد، دو ساز مي‌زند. اين تجربه را من با هيچ نوازنده ديگري نداشتم. آنقدر من از ساز زدن کنار او لذت مي‌برم و به اندازه‌اي با ذهن همديگر آشنا هستيم که وقتي کنار هم مي‌نشينيم، اصلا لازم نيست به همديگر حتي نگاه کنيم. شما در آن دي‌وي‌دي تالار وحدت هم دقت کنيد، همين جريان حاکم است. اين موسيقي خودش مثل موج جلو مي‌رود و من از اين همکاري بسيار راضي هستم. فکر مي‌کنم بهترين دونوازيي است که من با يک نوازنده ديگر - چه ايراني و چه غيرايراني- انجام داده‌ام. رابطه من با نوازنده‌هايي که هميشه با آنها کار کرده‌ام يک رابطه متداوم بوده است. حداقل من خواستم اين طور باشد. اين مساله را در همکاري من با شجاعت حسين‌خان، يويوما، اردال ارزنجان، بروکلين رايدر و غيره مي‌توان مشاهده کرد. يعني پشت تمام اين همکاري‌هاي موسيقايي يک رابطه انساني هم وجود داشته . جز اين اگر باشد، حاضر به همکاري با نوازنده‌اي نيستم؛ چون دوست دارم شنونده‌ي اين آثار هم با من زندگي و پيشرفت کند و متوجه اين رابطه انساني پشت اين قضيه باشد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس

منبع: ساعد نیوز

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت