Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@16:04:39 GMT

اشتغال زایی دولت در راه است+سند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۶۷۵۶

اشتغال زایی دولت در راه است+سند

به گزارش پارس نیوز، 

 از جمعیت 80 میلیون نفری کشور، حدود 26میلیون و 588هزار و 819 نفر مشارکت اقتصادی دارند و از این میان حدود 3میلیون و 210 هزار و 206 نفربیکار هستند به عبارت دیگر یعنی حدود 23 میلیون و 378هزار و 613 نفر در جامعه شاغل هستند.

نرخ بالای بیکاری جوانان، نرخ بالای بیکاری فارغ­ التحصیلان، پایین بودن نرخ مشارکت و افزایش جمعیت غیرفعال، افزایش میانگین سنی جمعیت شاغل، عدم توازن منطقه ­ای بیکاری، افزایش عدم تطابق شغلی، نرخ بالای بیکاری پنهان، سهم بالای اشتغال غیررسمی و پدیده شاغلین فقیر از مهم­ترین چالش ­های بازار کار کشور به شمار می­ روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه دولت برای اشتغالزایی در سال97، تحت عنوان تبصره 18 لایحه بودجه 97 با عنوان برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش­ آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی آمده که قرار است با استفاده از منابع پیش ­بینی شده برای یک میلیون و 33 هزار نفر شغل ایجاد شود.

سال 97 که با درایت مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است که به سیاست های اشتغالی کشور که به طور مستقیم متأثر از حمایت از کالای ساخت داخل است، پرداخته شود، دولت در قالب سیاست های اشتغال فراگیر برنامه اشتغالزایی خود از سال گذشته آغاز و امسال نیز با تغییرات جزئی دنبال می کند.پیش بینی فرصت های شغلی در بخش های اقتصادی مبتنی بر رسته های منتخب در سال 96 به شرح زیر است.

پیش بینی ایجاد اشتغال فراگیر در سه محور مختلف از سوی دولت شامل موارد زیر است. این برنامه سال گذشته تهیه و امسال ادامه دار است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه بیکاری افزایش جمعیت اشتغال فقیر بازار کار دولت لایحه بودجه زنان مقام معظم رهبری ایجاد اشتغال اشتغال دولت پارس استخدام پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم به تحقق رسید.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی