Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-01@17:02:42 GMT

همه چیز از دوران حضور 22 ساله آرسن ونگر در آرسنال

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۵۷۹۴۸

همه چیز از دوران حضور 22 ساله آرسن ونگر در آرسنال

داستان آرسن ونگر و آرسنال پس از ۲۲ سال و با ثبت رکوردهایی جالب توجه، به پایان خواهد رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

آرسن ونگر دقایقی قبل تایید کرد در پایان فصل از آرسنال جدا خواهد شد. پیرو این خبر، قصد داریم نگاهی بیاندازیم به نکات آماری جالبی از دوران حضور ۲۲ ساله این سرمربی فرانسوی در آرسنال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از OptaJoe، نکات مذکور را مرور می کنیم:

آرسنال در فصل ۰۴-۲۰۰۳ بدون پذیرفتن شکست، قهرمان لیگ برتر انگلیس شد؛ رکوردی که هنوز منحصرا در اختیار ونگر و آرسنال است. ونگر ۷ بار موفق به فتح جام حذفی انگلیس شده است، بیشتر از هر سرمربی دیگری در تاریخ. آرسنال از تاریخ می ۲۰۰۳ تا اکتبر ۲۰۰۴، در ۴۹ دیدار متوالی از لیگ برتر شکست نخورد. این رکورد پیش تر در اختیار ناتینگهام فارستِ برایان کلاف بود که از نوامبر ۱۹۷۷ تا نوامبر ۱۹۷۸ در ۴۲ بازی از بالاترین سطح لیگ انگلیس شکست نخورده بود. تیری آنری زیر نظر آرسن ونگر، ۱۷۵ گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند، بیشتر از هر بازیکن دیگری زیر نظری سرمربی ای دیگر در تاریخ لیگ جزیره. آرسن ونگر‎ بیشتر از هر سرمربی دیگری، سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را داشته (۸۲۳ بازی) و تنها الکس فرگوسن بیشتر از ونگر موفق به کسب پیروزی در این تورنمنت شده است. سر الکس ۵۲۸ پیروزی در لیگ برتر به دست آورده و ونگر نیز ۴۷۳ بار موفق به شکست حریفان شده است. ونگر بیشتر از هر سرمربی دیگری موفق به کسب پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا شده (۸۶ پیروزی بدون احتساب بازی های پلی آف) اما هرگز این تورنمنت را فتح نکرده است. آرسن ونگر‎ در قامت سرمربی آرسنال، با ۱۲۴ تیم مختلف روبرو شده و تنها در شکست دادن ۵ حریف ناکام بوده است: فیورنتینا، پاری سن ژرمن، پورت ویل، روترهام یونایتد و پائوک یونان سرمربی فرانسوی آرسنال در ۱۰ تقابلش با ردینگ، ۱۰ پیروزی به دست آورد؛ این بهترین رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی ونگر مقابل یک حریف به عنوان سرمربی آرسنال است. ونگر‌ ۲۱ بار موفق به شکست دادن تیمِ دیوید مویس شده است، بیشتر از هر سرمربی دیگری. گفتنی است آرسن ونگر در ۲۲ سال حضورش در آرسنال، سه قهرمانی لیگ برتر انگلیس، ۷ قهرمانی جام حذفی، ۷ عنوان قهرمانی کامیونیتی شیلد و بیش از ۷۰۴ پیروزی را در ۱۲۲۸ بازی که هدایت این تیم را برعهده داشته در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سرمربی آرسنال دیوید مویس آرسن ونگر آرسن ونگر باشگاه آرسنال تیری آنری دیوید مویس سرمربی آرسنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۵۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اَن هَتوِی، بازیگر مطرح هالیوود، طی یک پیامی ویدیوی از لئاندرو تروسارد، مهاجم آرسنال، غافلگیر شد.

هفته گذشته ویدیویی از این بازیگر مطرح در فضای مجازی بازتاب زیادی پیدا کرد که آن از گل دیدنی تروسارد به ولورهمپتون خوشحال بود و در آن مشخص کرد که طرفدار آرسنال است.

روز دوشنبه، این بازیگر 41 ساله همراه با نیکلاس گالیتزین برای تبلیغ فیلم جدیدش در برنامه شبکه اِن‌بی‌سی حضور داشت که یک ویدیو از تروسارد او را غافلگیر کرد.

در این ویدیو تروسارد خطاب به هَتوِی گفت: "هی اَن، من واقعاً شادی به دلیل گلی که زده بودم را دوست داشتم. به حمایت از آرسنال ادامه بده و امیدوارم به زودی تو را در ورزشگاه امارات ببینم."

هَتوِی که با این پیام غافلگیر شده بود برای لحظاتی سکوت کرد و سپس گفت که از شدت هیجان می‌لرزد. گالیتزین 29 ساله، گفت: "بیش از هر چیز دیگری توسط ورزشکاران تحت تأثیر قرار می‌گیرم و این پیام واقعا من را شوکه کرد."

هَتوِی به تازگی در گفتگو با مجله اینتِرویو اعلام کرده بود که آرسنال را دنبال می‌کند و میکل آرتتا مربی مورد علاقه اوست.

او قطعا یکی از طرفدارانی است که علاقه دارد آرسنال امشب به جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست پیدا کند. توپچی‌های لندنی فصل گذشته با منچسترسیتی در رقابت بودند که در نهایت سیتی به این عنوان دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • نگاهی کارتونی به پیروزی ۳-۲ آرسنال مقابل تاتنهام (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴) / فیلم
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • آرسن ونگر: هر تیمی می تواند به دورتموند گل بزند، چه برسد به پاری سن ژرمن!
  • یک هیولای دیگر در انتظار رودیگر
  • آرتتا: رایا فوق العاده بود؛ بازی طوری پیش رفت که بیش از حد انتظارمان عقب نشستیم
  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏