Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:05:30 GMT

فضائل وجود حضرت عباس(ع) از ارکان نهضت کربلا است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۲۶۸۹

فضائل وجود حضرت عباس(ع) از ارکان نهضت کربلا است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به رشادت های حضرت عباس(ع) گفت: نهضت کربلا یک رنگین کمان از همه فضیلت‌ها و ارزش‌های بزرگ و جاودانه انسانی است و یکی از ارکان آن رنگین کمان فضائل وجود حضرت عباس(ع) است که اگر ایشان از صحنه کربلا حذف می‌شد یک خلاء بزرگ در تاریخ عاشورا نمایان می‌شد.

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) اظهار کرد: ایثار، ولایت‌مداری و وفاداری ویژگی‌های برجسته قمر بنی هاشم(ع) هستند و همین ویژگی‌ها از ایشان شخصیتی مقدس و دوست داشتنی ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایشان در طول تاریخ به عنوان اسوه رادمردان و شیرزنان و شیرمردان مخلص هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مادر حضرت ابوالفضل(ع) از یک خاندان اصیل عرب و معروف به شجاعت و بخشندگی بود، تصریح کرد: امام علی(ع) برادرش عقیل را مأمور کردند که برای او یک دختر از خاندانی اصیل انتخاب کند که وی ام‌البنین را پیشنهاد کرد و حاصل این ازدواج  چهار فرزند استوار بود که میدان کربلا را تبدیل به میدان عشق و جانبازی کردند.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: حضرت عباس(ع) و برادرانش در دامان پرمهر ام‌البنین و پدرشان رشد کردند و پس از شهادت پدرشان در کنار امام حسن(ع) و امام حسین(ع) درس رادمردی را یاد گرفتند و در میدان کربلا به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: نهضت کربلا یک رنگین کمان از همه فضیلت ها و ارزش‌های بزرگ و جاودانه انسانی است و یکی از ارکان آن رنگین کمان فضائل وجود حضرت عباس(ع) است که اگر ایشان از صحنه کربلا حذف می شد یک خلاء بزرگ در تاریخ عاشورا نمایان می‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی