Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از تلاش میراث فرهنگی استان برای نجات‌بخشی سالانه ۳۰۰ خانه تاریخی در پهنه استان اصفهان خبر داد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، ناصرطاهری اظهار داشت: خوشبختانه با وجود اینکه اصفهان عرصه تاخت‌ و تاز مشکلات برای بافت تاریخی بوده است اما هنوز جای برای کار و حرف‌ های زیادی برای گفتن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث مرمت بحثی پیچیده است و به اندازه آثار تاریخی، شیوه‌های مختلفی برای مرمت آثار تاریخی وجود دارد و ما می‌توانیم از تمامی تجربیات جهانی و شیوه های موجود برای مرمت یک بنا استفاده کنیم.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: فرصت برای خرید، مرمت و ساکن شدن در خانه‌های تاریخی اصفهان وجود دارد و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از این اقدام حمایت می کند، پس برای مالکین خانه‌های تاریخی، بسته‌های حمایتی مختلفی از جمله معافیت از هزینه‌های آب و برق وتعرفه‌های خدمات، معافیت از عوارض نقل و انتقال و  معافیت از عوارض تغییر کاربری از کاربری مسکونی به درآمدزا وجود دارد.

وی بیان کرد: حمایت از مرمت و حفاظت از آثار تاریخی از  وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی به شمار می رود، با این این وصف استان اصفهان سالانه 300 خانه تاریخی را به سازمان میراث فرهنگی کشور جهت حفاظت و مرمت معرفی می نماید که در این مورد از رتبه ممتازی در کشور برخورداریم.

طاهری بیان کرد: حفاظت 300 خانه تاریخی تنها بخشی از ظرفیت تاریخی استان اصفهان است و هر ساله مبلغی برای مرمت خانه ها تخصیص داده می شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند