Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:17:53 GMT

مزار شهدای قرچک گلباران شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۷۱۶۹

مزار شهدای قرچک گلباران شد

همزمان با روز جانباز مزار شهدای شهرستان قرچک با حضور مسئولان ادرات و نهادها غبارروبی و گلباران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین ؛ پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام و روز جانباز مزار شهدای شهرستان قرچک گلباران شد.

در این آیین معنوی فرماندار، امام جمعه،جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قرچک حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاضران در این آیین پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرده و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدای این شهرستان را گرامی داشتند.

 

حجت اله اسماعیلی، امام جمعه قرچک با تشریح جایگاه شهید در قرآن کریم اظهار داشت: شهدا در قرآن کریم کسانی هستند که درجه والایی دارند و رستگار هستند ضمن این‌که قرآن کریم در آیه‌ای دیگر می‌فرماید «هرگز گمان نبرید، شهدا مرده‌اند بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد خداوند روزی دارند» و در واقع شهید از دید قرآن و مکتب اسلام شخصیتی والا دارد که همه با دیده احترام به ایشان می‌نگرند.

وی گفت: خدمت شهید قابل مقایسه نیست. شهدا در همه زمان‌ها خدمت بزرگی کرده‌اند زیرا شهید برای جامعه همچون شمعی است که می‌سوزد و از سوختن او، جامعه روشن مانده است.

امام جمعه قرچک خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند انقلاب اسلامی وجود نداشت و اگر هم بود، معلوم نبود چگونه انقلابی باشد. در حقیقت هویت انقلابی و امنیت امروز خود را مدیون تمام شهدا هستیم و برای درک این امنیت، کافی است نگاهی به وضعیت خاورمیانه بیاندازیم و به یاد بیاوریم، امنیت ایران از خون شهدا است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: شهدا رفتند و برای ما امنیت، آسایش و سعادت را به ارمغان آوردند و امروز همه ما مدیون آنان هستیم، فرهنگ شهادت، کشور ما را در مقابل دشمنان بیمه کرده است.

وی با بیان این‌که شهدا آرمان‌هایی بزرگ داشته و در راه این آرمان‌ها، از جان و مال و آبروی خود گذشتند، اظهار داشت: ما هیچ‌وقت نخواهیم گذاشت این آرمان‌ها پایمال شود و همواره راهرو صراط مستقیمی که شهدا ترسیم کرده‌اند که همانا مطیع محض ولایت و استکبار ستیزی است، خواهیم بود.

امام جمعه قرجک در پایان گفت: امروز آمده این در محضر شهدا هم پیمان شویم که با کوشش و تلاشی مضاعف در رفع مشکلات مردم گام برداریم چراکه امثال چنین مردمی را در هیچ جای دنیا نمی‌توان یافت.

انتهای پیام/*

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.

روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.


وی گفت: این شهدا  پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.


شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد