Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مهمترین عامل مرگ و میر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش ایسنا، دکتر اورنگ ایلامی شنبه، یکم اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه‌های دستاورد های طرح تحول سلامت در بیمارستانهای شهید بهشتی، شهید رجایی و امام سجاد(ع) یاسوج افزود: سرطان، تصادفات و سوانح از دیگر عوامل مرگ و میر در سطح استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید رجایی طی دهه فجر سال گذشته افتتاح  شد که در راستای تجهیز این مرکز 12میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی  اختصاص یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: سرطان دومین علت مرگ ومیر در این استان است که با راه اندازی این مرکز و درمان به موقع می توانیم به کاهش مبتلایان به سرطانها کمک کنیم.

ایلامی افزود: باید فرهنگ سلامت و پیشگیری توسعه پیدا کند چرا که هرچقدر این فرهنگ توسعه یافته تر باشد سایر اقدامات نیز جوابگو خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای اجتماعی کردن سلامت در جامعه، شعار هفته سلامت امسال با عنوان "پوشش همگانی سلامت برای همه، همه جا و همه کس" نامگذاری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: بخش عمده ای از مردم استان دچار مشکلات بهداشت روان هستند که باید در این زمینه تلاش و کار بیشتر شود.

ایلامی تاکید کرد: یک سوم پزشکان متخصص در بیمارستانهای استان طی دو سه سال اخیر جذب شده اند که در حال حاضر نسبت به مدت زمان قبل سه برابر شده است.

وی بیان کرد: مرکز قلب و عروق در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج در حال احداث است که تقاضای تسریع در روند اجرای این مرکز را داریم تا اعمال جراحی قلب در مرکز استان انجام شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: باید در زمینه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی به عنوان اولین علت مرگ و میر استان توجه شود.

ایلامی با اشاره به اینکه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج مرکز زنان و زایمان در شهر یاسوج است، اضافه کرد: سلامت مادران و کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید برای کاهش مرگ و میر مادران باردار، کودکان زیر یک سال و کودکان زیر پنج سال برنامه ریزی صورت گیرد.

20 تخت روانپزشکی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج نیاز داریم

ایرج فتحی، رییس بیمارستان شهید رجایی یاسوج نیز گفت: در حال حاضر 50 تخت روانپزشکی و 12 تخت شیمی درمانی فعال در این بیمارستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه با کمبود تخت در این بیمارستان مواجهیم، افزود: حداقل 10 تخت دوگانه روانپزشکی و 10 تخت ویژه نیاز داریم.

فتحی اظهار کرد: در این مجموعه تنها مرکز تک تخصصی روانپزشکی فعال است.

دکتر فرزاد وفایی، رییس بیمارستان امام سجاد یاسوج نیز گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت تا کنون 34میلیارد تومان در این بیمارستان هزینه شده است.

به گزارش ایسنا، با حضور مسولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نمایشگاه هایی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در بیمارستانهای شهید بهشتی، شهید رجایی و امام سجاد(ع) یاسوج به مناسبت هفته سلامت افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.

نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تاثیر منفی صدای ترافیک بر سلامتی بدن
  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود