Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@22:51:36 GMT

شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۹۳۲۷

شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار

به گزارش خبرگزاری برنا؛ گرد و غبار شهرهای مرزی کرمانشاه را "بحرانی" کرد شهر کرمانشاه در وضعیت "هشدار" قرار داد.

ثریا قربانی رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده گرد و غباری که هوای کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار و شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و پاوه در وضعیت بحران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: توده گرد و غباری که امروز (اول اردیبهشت) جو استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده از نیمه‌های شب گذشته وارد کرمانشاه شد و باعث غبارآلودگی هوای برخی از شهرهای استان خصوصا شهرهای مرزی شد.

قربانی ادامه داد: غلظت کنونی ذرات گرد و غبار در شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب 928 میکروگرم بر مترمکعب هواست که بیانگر وضعیت بحران است.

وی افزود:  هوای قصرشیرین هم در وضعیت بحران است و عدد دقیق غلظت گرد و غبار قصرشیرین به دلیل مشکلی که در ایستگاه سنجش گرد و غبار آن ایجاد شده مشخص نیست.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر پاوه هم با غلظت 534 میکروگرم بر مترمکعب هوا در وضعیت بحران قرار دارد.

قربانی ادامه داد: وضعیت هوای شهر کرمانشاه هم با غلظت گرد و غبار 158 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار است.

وی به روند افزایشی غلظت گرد و غبار اشاره کرد و افزود: این نخستین روز سال 97 است که هوای استان کرمانشاه غبارآلود و خارج از شرایط استاندارد است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: غلظت استاندارد ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم برمترمکعب هواست که از این غلظت تا 390 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت هشدار، از 390 تا 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت اضطرار و بیش از 460 میکروگرم بر مترمکعب هوا بیانگر وضعیت بحران است.

قربانی گفت: پارسال هم در کرمانشاه 14روز هوای غبارآلود داشتیم که از این تعداد یازده روز وضعیت هشدار، یک روز اضطرار و دو روز بحران بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد گرد و غبار محیط زیست برنا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • هوای کرمانشاه تا روز شنبه بارانی است
  • باران هوای تهران را پاک کرد/ هشدار بارندگی شدید و احتمال سیل
  • تیک آف تماشایی هواپیما در هوای بارانی کرمانشاه + فیلم
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟