Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@12:13:16 GMT

پایان صید ماهی سردابی(قزل الا) در استخرهای خاتم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۱۵۰۳

پایان صید ماهی سردابی(قزل الا) در استخرهای خاتم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از پایان صید ماهی سردابی در استخر های شهرستان خاتم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طنین خاتم؛ مجتبی آغاز رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: در شهرستان خاتم 79 واحد استخر پرورش ماهیان سردابی موجود است که 17 واحد استخرفعال است که ظرفیت تولید هر دوره 100 تن است و تنها یک واحد مرکز تکثیر وپرورش ماهی سردابی در شهرستان موجود است که این واحد درهر دوره بیش از 20 هزار قطعه تخم چشمزده ماهی را پرورش می‌دهد و بعد از تبدیل به بچه ماهی به استخر های پرورش شهرستان عرضه تابه بازار مصرف برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آغاز گفت: ماهی سردابی (قزل الارنگین کمان) در مقایسه با سایر آزاد ماهی ها ویژگی خوبی که دارد می‌تواند به صورت متراکم پرورش بیابد و دارای مقاومت در برابر تغییرات درجه دما دارد واین ویژگی باعث‌ شده که این ماهی در استخرهای شهرستان خاتم بعنوان یک عامل پرورشی مورد استفاده بهره برداران و کشاورزی قرار بگیرد.

حجتی کارشناس شیلات جهادکشاورزی شهرستان خاتم گفت‌: پرورش ماهی در شهرستان خاتم با توجه به کمبودهای آبی و ساخت استخر ها، روبه افزایش است و میتوان از آب های کشاورزی که در استخرها ذخیره می‌شود همزمان پرورش ماهی را انجام داد که باعث حاصلخیزی آب کشاورزی و همچنین پرورش گوشت سفید باشد.

حجتی در ادامه اظهار داشت: رهاسازی ماهی ها با میانگین وزنی 18 تا 20 گرم طی دوره 4 تا 5 ماه که پرورش  وبا میانگین وزنی 500 تا 700 گرم صید شده اند صید ماهی از اوایل اسفندماه در سطح شهرستان واستان  شروع وبه استان های همجوار ارسال میشود.

وی در پایان گفت:تعداد افراد اشتغال یافته در هر استخر 1نفر به طور مستقیم و2 تا 4 نفر به طور غیر مستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه پرسپولیس بعد از انتخاب اوسمار ویرا به‌عنوان جاشنین یحیی گل‌محمدی از علمکرد این مربی برزیلی رضایت دارد و رضا درویش مدیرعامل باشگاه، به دنبال تمدید قرارداد این مربی بوده و مذاکرات خود را با اوسمار آغاز کرده است.

این در شرایطی‌ست که در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ، قرارداد چند بازیکن پرسپولیس که مهره‌های کلیدی این تیم نیز محسوب می‌شوند، به اتمام خواهد رسید. تمدید قرارداد با این بازیکنان یکی از مهم‌ترین و چالش‌های مدیریت باشگاه خواهد بود که تبدیل به دغدغه هواداران در این روز‌ها نیز شده است.

یکی از ۱۱ بازیکنی که قرارداد وی در پایان فصل به اتمام خواهد رسید، سعید صادقی وینگر این تیم است. صادقی در تابستان سال ۱۴۰۱ بعد از درخشش در لیگ بیست و یکم با حواشی فراوان به عنوان شاه ماهی نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست و سال گذشته نیز قرارداد خود را با قرمز‌ها تمدید کرد.

سرمربی برزیلی پرسپولیس علاقه‌ای به این بازیکن ندارد و او در لیست تمدیدی‌ها اوسمار قرار ندارد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد در پایان فصل صادقی بعد از ۲ سال حضور در پرسپولیس از جمع قرمز‌ها جدا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند