Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طرح رجیستری موبایل با اشاره به پایان مهلت درنظر گرفته شده برای برند‌های سامسونگ و اچ‌تی‌سی از پوشش کامل این طرح برای تمام موبایل‌ها، تبلت‌ها و سایر تجهیزاتی که امکان ارتباط و سرویس گیری از اپراتور‌های داخلی خبر داد.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا دهقانی نیا، با اشاره به پایان آخرین مهلت درنظر گرفته شده برای برند‌های مختلف گوشی تلفن همراه برای برقراری تماس، اظهار کرد: ساعت ۲۳:۵۹، سی‌ویکم فروردین ماه، آخرین مهلت برقراری تماس برای گوشی‌های تلفن همراه برند‌های سامسونگ، اچ‌تی‌سی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که پیش از این در شمول طرح رجیستری قرار نگرفته بودند به پایان رسید و از صبح امروز، تمام گوشی‌های تلفن همراه کشور در پوشش این طرح قرار گرفتند.

سخنگوی طرح رجیستری موبایل ادامه داد: از امروز (شنبه) هر شهروند ایرانی که قصد خرید تلفن همراه را دارد باید حتماً در زمان خرید موبایل، تبلت یا هرگونه تجهیزات ارتباطی دیگر که از اپراتور‌ها سرویس می‌گیرند، از اصالت محصول مورد نظر را از طریق ارسال کد IMEI به شماره *۷۷۷۷# اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: خریداران موبایل باید حتماً قبل از ترک محل فروش این محصولات، فاکتور رسمی مهردار که در آن کد IMEI دستگاه خریداری شده ثبت شده است را از فروشنده دریافت کنند و با ارسال گزینه ۱ به شماره ذکر شده استعلام اصالت محصول و پس از آن با ارسال گزینه ۲، فرایند فعال‌سازی تلفن همراه خریداری شده را تکمیل کنند.

دهقانی‌نیا گفت: یکی از نکات مهم در این بخش آن است که پس از ارسال گزینه یک به شماره فوق، پیامکی با سربرگ «همتا» به موبایل مورد نظر ارسال می‌شود و خریداران می‌بایست حتماً محتوی پیامک دریافتی و مشخصات درج شده در آن را با محصول مورد نظرشان تطبیق دهند.

این طرح که از تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۶، آغاز شد ابتدا برند ال‌جی و سپس برند‌های نوکیا و هوآوی و برخی برند‌های دیگر و از امروز سامسونگ، اچ‌تی‌سی و برند‌های باقی مانده را مشمول نظارت خود قرار داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آن‌ها است.

پاشایی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان کرد و حتی ارسال این پیامک‌ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

وی در ادامه از هموطنان خواست: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سر شماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت نیاز شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان است.

کد خبر 6094895

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد