Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران از پاکسازی بخش‌هایی از پارک ملی سرخه حصار خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین افتخار با اعلام این موضوع گفت: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همچنان یکی از مسائل و مشکلات محیط زیستی است که آثار و پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیاء و زباله هایی که ما در طبیعت رها می‌کنیم سال های سال باقی مانده و از بین نمی‌رود، اظهار داشت: ریختن زباله در طبیعت و محیط‌‌های شهری علاوه بر آلودگی محیط زیست، منظر و همچنین تهدید برای زندگی جانداران زمینه‌کار مضاعف عده‌‌‌ای برای برداشتن و پاکیزه کردن محیط اطراف را فراهم می‌‌‌آورد و حق برخورداری دیگران از محیط پاکیزه را سلب می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از زباله‌‌‌هایی که از نظر ما فاقد ارزش و استفاده است، در طبیعت رها شده یا دور ریخته می‌شود دارای ارزش اقتصادی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم تفکیک مناسبی از زباله و پسماندهای خود داشته باشیم بخش اعظمی از این زباله‌‌‌ها قابلیت استفاده مجدد در چرخه تولید را دارد و برخی از آنها می‌توانند به کمپوست تبدیل شوند.

افتخار یکی از راهکارهای کاهش تولید زباله را توجه به تغییر در سبک زندگی دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم از خودمان شروع کنیم، یعنی باید با تامل و اندیشه در روش و سبک زندگی خود بتوانیم فرهنگ زیست محیطی را نهادینه کنیم و برای محیط زیست و طبیعت کمتر هزینه درست کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های اجرایی نمادین و فرهنگی بسیاری در خصوص موضوع زباله و رهاسازی آن در طبیعت در سطح کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع که برای روز جهانی زمین پاک امسال شعاری با عنوان «پایان آلودگی پلاستیک» انتخاب شده و به طبع آن شعار ملی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در دستورکار قرار گرفته بیانگر اهمیت و دغدغه میزان آثار و پیامدهای مخرب آن برای محیط زیست است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال پلاستیک روابط عمومی زمین زیست محیطی سبک زندگی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد

ایسنا/گیلان با اجرای گشت مشترک یگان های حفاظت محیط زیست استان گیلان، برخورد موثر با تخلفات صید آبزیان در رودخانه سفیدرود آغاز شد.

رامین زراعتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با ایسنا در تاریخ ۱۳ اردیبهشت با اشاره به اجرای گشت مشترک یگان های حفاظت محیط زیست استان گیلان و برخورد موثر با تخلفات صید آبزیان در رودخانه سفیدرود گفت: بر اساس قانون شکار و صید و مشخصا بندهای «ب» و «ج» ماده ۱۱ این قانون، مبادرت به شکار و صید در مناطق ممنوعه، جرم تلقی می شود.

وی افزود: بند «ب» ماده ۱۲ همین قانون به روشنی، صید غیر مجاز در رودخانه های حفاظت شده را ممنوع اعلام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت استان خاطر نشان کرد که ماده ۱۴ قانون شکار و صید این اختیار را به ضابطین و مامورین یگان حفاظت محیط زیست داده است تا وسایل و ادوات صید اعم از هرگونه قلاب ماهیگیری و تور آلات و ... را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: سفیدرود جزو رودخانه های حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و به دلیل اهمیت بسیار بالای زیستگاهی آن برای انواع زیستمندان، به عنوان یکی از اصلی ترین زیست بوم‌های جنوب دریای کاسپین به شمار می آید.

زراعتی گفت: یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان های آستانه اشرفیه، پارک ملی بوجاق، رشت و لاهیجان با پشتیبانی یگان حفاظت استان از امروز طی گشت مشترکی، نسبت به پاکسازی رودخانه سفیدرود از ادوات غیر مجاز صید، جمع آوری سازه های غیر مجاز و برخورد با متخلفین صید اقدام کردند و این روند تا برقراری آرامش و امنیت زیستی برای زیستمندان این رودخانه با ارزش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام