Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:45:35 GMT

استاندار کردستان: پیله وری و تجارت سالم به نفع مردم است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۴۲۳۲

استاندار کردستان: پیله وری و تجارت سالم به نفع مردم است

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز جمعه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری به رایزنی پیرامون مسائل و مشکلات مرز اشاره کرد و افزود: در چند روز اخیر دیدارهای خوب و مثمر ثمری جهت رفع موانع موجود و حل معضلات مرزی با مسئولان ارشد کشور انجام شده که بزودی نتایج آن را به اطلاع مردم می رسانیم.
وی اظهار کرد: معیشت بسیاری از مرزنشینان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد و مسئولان استان این موضوع را به خوبی درک کرده و همه یکدل و یکصدا درصدد حل مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادنیا یادآور شد: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌ های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده دلیل تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست لذا با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالف هستیم.
وی خطاب به مردم تلاشگر و همیشه همراه شهرستان‌های مرزی استان گفت: انتظار داریم مردم ضمن درک روند حل موضوع و توجه به اینکه شاید پیگیری‌های مسئولان کمی زمان‌بر باشد، سعه صدر داشته و از حرکت‌های احساسی که امکان دارد مورد سوءاستفاده عوامل منحرف قرار گرفته و به زیان مردم باشد، خودداری کنند تا مسئولان به جای تمرکز بر داخل استان، توان خود را بر حل موضوع در مرکز متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: اساسا دولت مخالف کولبری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند.
استاندار کردستان افزود: این مژده را می دهیم که طرح‌های دولت به نفع مردم خواهد بود اما اجرا و روند قانونی آن نیازمند زمان، صبوری و همکاری مردم است و با شکیبایی مردم، منافع و ثمره آن را خواهند دید.
مرادنیا اضافه کرد: آماده شنیدن طرح‌ های پیشنهادی و قابل اجرا و عملی از سوی مردم، کسبه مرزی و نمایندگان آنان برای انعکاس به مسئولان کشوری هستیم و امیدواریم بزودی ضمن رفع مسائل ایجاد شده، خبرهای خوشی را در این زمینه به اطلاع مردم فهیم شهرستان‌های مرزی استان برسانیم.
9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال قاچاق کسب و کار مردم سالم کردستان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد

اکبر ابدالی گفت: پروانه‌های صادر شده در بخش تولیدی و خدمات فنی به تعداد یک هزار و ۸۵۷ فقره با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر و همچنین در بخش توزیعی و خدماتی به تعداد سه‌هزار و ۷۸۴ مورد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده‌است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اصناف استان طی سال گذشته نیز افزود: در سال ۱۴۰۲، ۱۹ انتخابات صنفی در استان قم برگزار و مسئولان اتحادیه‌ها تعیین شدند، همچنین در این مدت با تشکیل جلسات کارشناسی در خصوص قیمت گذاری ۲۲ قلم کالا اقدام لازم صورت گرفت.

او در ادامه گفت: سال گذشته ۵۷۹ متقاضی دریافت تسهیلات در بخش اصناف استان به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و سایر موارد به بانک‌های عامل معرفی شدند.

گفتنی است مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

همچنین از مردم خواسته شده‌است به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود