Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@09:26:55 GMT

حذف برند خارجی از پوشاک آستارا نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۴۶۸۱

حذف برند خارجی از پوشاک آستارا نیازمند فرهنگ سازی است

محسن آهنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: لباس تولید شده در کارگاه های پوشاک آستارا از کیفیت خوبی برخوردار است و برای برندسازی آنها باید با مشارکت دستگاه های فرهنگی نظیر رسانه ها، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی کار فرهنگی گسترده صورت گیرد.
وی اظهار کرد: 62 واحد تولید پوشاک در آستارا مجوز فعالیت دارند و حدود 10 واحد نیز بدون مجوز و پروانه کسب به این کار مشغول هستند و پشتیبانی از فعالان این عرصه در سال حمایت از کالای ایرانی، در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آهنی ادامه داد: از تولیدکنندگان پوشاک با اعطای تسهیلات بانکی از طریق سامانه کارا یا در قالب طرح های تکاپو و اشتغالزایی حمایت می کنیم و متقاضیان وام باید بعد از نام نویسی اینترنتی، برای تکمیل پرونده به اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا مراجعه کنند.
مدیر یکی از کارگاه های تولید لباس زنانه در بخش لوندویل آستارا نیز گفت: لباس زیر تولیدی این کارگاه به لحاظ شهرت و کیفیت مطلوب، به صورت عمده با مارک و عنوان محلی به بازارهای تهران، تبریز، رشت، اردبیل و آستارا عرضه می شود اما فروشندگان بعدی، محصولات ما را اغلب با برندهای خارجی عرضه می کنند.
رقیه اشهب افزود: با اخذ پروانه کسب و گواهینامه مهارت و صرف چهار میلیارد ریال سرمایه شخصی، این کارگاه را با 130 متر مربع زیربنا راه اندازی و برای 11 نفر به طور مستقیم و 15 نفر به طور غیر مستقیم شغل و درآمد ایجاد کرده ام و در آن، هر ماه سه هزار جین معادل 36 هزار عدد لباس زیر زنانه تولید می شود.
وی بیان کرد: برای تعیین الگوها و شکل های لباس ها بازاریابی می کنیم و کار کارگران هرگز تعطیل نمی شود و برای دریافت تسهیلات مورد نیاز کارگاه، در سامانه کارا نام نویسی کرده ایم و منتظر طی مراحل اداری و معرفی به بانک هستیم.
ناصر دنیایی از دوزندگان لباس در این کارگاه نیز گفت: در این حرفه 20 سال سابقه کار دارم و حدود 50 کارگاه دیگر در بخش لوندویل، لباس زیر را تولید و اغلب با برندهای خارجی عرضه می کنند و در هر کارگاه، حدود سه نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: مواد اولیه نظیر کش، نوار، نخ و انواع پارچه را از تهران خریداری می کنیم و مشتریان به سبب کیفیت مطلوب تولیدات ما، آنها را با آرم و عنوان خودمان از ما خریداری و سپس در بازارهای خود، با مارک ها و برندهای خارجی به فروش می رسانند.
دنیایی اظهار کرد: به دلیل کثرت تقاضای لباس و وجود جوانان بیکار، توسعه این کارگاه به شرط حمایت قاطع مسئولان با تامین تسهیلات ارزان قیمت، امکان پذیر است و طرح توسعه آن تدوین شده و برای ایجاد هر فرصت شغلی پایدار، به 500 میلیون ریال وام نیاز داریم.
وی ادامه داد: بازگشت سرمایه در تولید لباس زیر به سختی و در درازمدت صورت می گیرد و باید مسئولان برای توسعه کارگاه های پوشاک آستارا، دوره تنفس بازپرداخت وام و در صورت امکان، حمایت های بیمه ای و معافیت مالیاتی در نظر بگیرند.
او گفت: اگر کارگاه های لباس در آستارا توسعه و تجهیز شوند، با تولید لباس های مردانه و ورزشی، بر گستره کار و اشتغالزایی آنها افزوده خواهد شد.
به گزارش ایرنا با توجه به موقعیت مرزی بندر آستارا و رونق صادرات و واردات کالا از آن، حمایت از کارگاه های تولید پوشاک این شهرستان در ارتقای کیفیت و افزایش تنوع تولیدات و بسترسازی برای صادرات لباس نیز موثر خواهد بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بخش لوندویل آن با 22 هزار نفر جمعیت در امتداد محور آستارا به تالش قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تنفس سرمایه صنعت معدن و تجارت فرهنگ سازی فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • کارگران رکن تولید هستند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است