Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- مجری طرح شبکه‌های جامع فرعی طرح مهار آب‌های مرزی در آذربایجان شرقی گفت: طرح شبکه‌های جامع فرعی طرح مهار آب‌های مرزی در آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مختاری عصر امروز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی و کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی و دیم آذربایجان شرقی از منابع آبی رود مرزی ارس بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: طرح مهار آب‌های مرزی که در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود در راستای بهره‌مندی از حق آبه بوده و از سال ۹۴ در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح شبکه‌های جامع فرعی طرح مهار آب‌های مرزی در آذربایجان شرقی افزود: اعتباری که برای مهار آب‌های مرزی و برخورداری از رود مرزی ارس در آذربایجان شرقی مورد نیاز بوده ۴ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای اجرای طرح شبکه‌های جامع فرعی طرح مهار آب‌های مرزی در آذربایجان شرقی از محل صندوق توسعه ملی خبر داد، گفت: آب‌های رودخانه مرزی که از طریق دستگاه‌های پمپاژ ایجادی توسط وزارت نیرو به استخرهای بالادستی انتقال و آب مورد نیاز مزارع از این طریق تأمین خواهد شد.

مختاری با تأکید بر اینکه طرح شبکه‌های جامع فرعی طرح مهار آب‌های مرزی در آذربایجان شرقی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح شبکه‌های جامع فرعی طرح مهار آب‌های مرزی در آذربایجان شرقی، ضمن ایجاد تحول در بخش کشاورزی شهرستان‌های جلفا، خداآفرین و مرند بلکه در رونق تولید و اشتغال مرزنشینان نیز تأثیر بسزایی دارد.

منبع: مهر

کلیدواژه: آب های مرزی توسعه پایدار رود ارس مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شهرکرد شیراز بارش باران خرم آباد خطبه های نماز جمعه ارتش جمهوری اسلامی ایران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مشهد بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال