Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی فارس، سید عبدالمجید اجتهادی مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در بحث مرزنشینان هم قانون ساماندهی مرزنشینان را داریم که قوانین آن بر حوزه ورود و خروج کالا در حوزه مرزها و سهمیه مرزنشینان مشخص شده است.

وی ادامه داد: در آن قانون آمده که چه میزان کالا می‌توان وارد شده و چگونه می توان آن را به فروش رساند و یا حتی از استان خارج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۹۲ هم مطالب خوبی مورد اشاره قرار گرفته است اما باید توجه داشت که در این قانون بیشتر بر موضوع پیشگیری اشاره شده است.

اجتهادی گفت: در ماده ۶ آن قانون توجه شده به معیشت مرزنشینان و مردم ساکن در مناطق مرزی تا با مشکل مواجه نشوند البته قرار بود یک لایحه هم به مجلس ارجاع شود که ارجاع شد اما در کمیسیون نهایی نشده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تا الان در این ۵ سال این لایحه (اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا) هنوز به نتیجه نرسیده است البته ایراداتی به لایحه وارد شده که یکی از آنها این است که گفته شده آن توسعه پایدار در مرزها مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: ما در قانون چیزی به عنوان کوله بری نداریم و اساسا هم درست نیست که در قانون بیاید چون در آن صورت ما خودمان تجویز کرده ایم که یک سری افراد بتوانند کالا را روی دوششان بگذارند و به داخل کشور بیاورند.

اجتهادی گفت: در حوزه ته لنجی هم ما مواردی داریم که البته متآسفانه دارد یک سری تخلفاتی در آن حوزه رخ می‌دهد برای مثال ملوانان یک مقدار مشخصی اجازه ورود کالا دارند اما امروز این عدد و رقم دارد جا به جا شده و تخلف صورت میگیرد.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی کالا ها در حوزه مرزنشینان از صد درصد عوارض گمرکی معاف هستند اما این به معنای گذشت از سایر حقوق و نظارت ها نیست یعنی درست است که قرار نیست موارد خوراکی شامل گمرکی شود اما قطعا باید شامل سائل استانداردی باشد.

وی افزود: 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده افزود: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان