Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- بارسلونا با شکست سويا جام قهرماني کوپا دل ري را بالاي سر برد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، بازي را بارسا بهتر شروع کرد و فرصت خوبي روي فرار سوارز به دست آورد که داور در تصميمي بحث برانگيز اعلام آفسايد کرد. فرصت بعدي روي ضربه آزاد زيباي مسي خلق شد که سوريا واکنش خوبي نشان داد. سويا کاملا تحت فشار بود تا اينکه بالاخره گل اول را روي حرکت عالي سيلسن دريافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوارز گل زد. پس از اين گل سويا کمي روي دروازه بارسا فشار آورد که نتيجه‌اي نداشت. از آن سو بارسا روي شوت ناگهاني اينيستا مي‌رفت تا به گل دوم برسد که توپ پس از برخورد با تيرک دروازه به زمين برگشت. فشار ادامه داشت تا اينکه گل دوم هم از راه رسيد. اين بار مسي گلزني کرد. سويا عملا در اين نيمه حرفي براي گفتن نداشت و بارسا بابرنامه بسيار خوبي گام به ميدان گذاشته بود. بارسا دست بردار نبود و روي همکاري مسي و سوارز، ال پيستولرو بريس کرد تا تکليف قهرماني در همان نيمه نخست مشخص شود.
نيمه دوم را سويا تا حدودي بهتر شروع کرد و در دقايق ابتدايي موقعيت خوبي داشت که با تکل عالي آلبا از دست رفت. اما بارسا خيلي زود جبران کرد و با همکاري مسي و اينيستا به گل چهارم هم رسيد. حملات خطرناک تيم والورده پاياني نداشت و اين بار اومتيتي فرصتي عالي را از دست داد. به دنبال او سوارز فرصت هت تريک را از دست داد. جدي ترين موقعيت سويا روي سهل انگاري خط دفاعي بارسا به دست آمد و ساندرو با سيلسن تک به تک شد اما از اين فرصت استفاده نکرد و توپ را به او کوبيد. شب رويايي بارسا ادامه داشت و اين بار کوتينيو از روي نقطه پنالتي گلزني کرد. پس از اين گل از سرعت بازي کاسته شد. گرچه هنوز هم دو تيم موقعيت‌هاي نصفه و نيمه‌اي داشتند. به خصوص سويا که روي چند شوت دروازه سيلسن را تهديد کرد. اما هيچ کدام نتيجه نداشت تا بازي با همان پنج گل به سود بارسا به پايان برسد. بارسا براي چهارمين سال پياپي قهرماني کوپا دل ري شد و مجموعا براي 30 بار قهرمان اين جام شده است.

شاگردان آقاي خاص با پيروزي برابر تاتنهام، به ديدار نهايي جام حذفي انگلستان راه يافتند. تاتنهام بازي را با برتري فاحشي آغاز کرد و حريف را در نيمه زمين خود محبوس کرد. آن ها به ويژه با نشانه گرفتن سمت چپ دفاع حريف، بارها و بارها اشلي يانگ را به دردسر انداختند. اسپرز در نهايت در دقيقه 11 مزد بازي هجومي خود را گرفت. شياطين سرخ که در ماه ژانويه در ثانيه 11 از تاتنهام گل دريافت کرده بودند، اين بار در دقيقه 11 چنين تجربه اي داشتند؛ يک دفع توپ به پاسي براي اريکسن تبديل شد تا او با جلو زدن از پوگبا، از کانال سمت چپ خط دفاع حريف ارسالي کم ارتفاع را به تير دورتر داشته باشد و در آنجا آلي با جهش به سوي توپ، آن را وارد دروازه حريف کند.
پس از گل، فشارها ادامه داشت ولي لحظه به لحظه از برتري تاتنهام کاسته شد و بازي به سمت تعادل رفت. دمبله در گوشه سمت راست دفاع خودي به دردسر افتاد و پوگبا با گرفتن توپ از او، ارسالي زيبا به درون محوطه جريمه داشت تا الکسيس سانچز با پرشي حساب شده و در حالتي نا متعادل، با ضربه سر زيباي خود دروازه ميشل فورم را باز کند. پس از گل تساوي يونايتد، آن تيم هم به ماجراجويي در فاز تهاجمي پرداخت؛ هر چند که موقعيت هاي چنداني به دست نياورد. در دقيقه 33 روي يکي از اين فرصت ها، سانتر لوکاکو به ضربه سر لينگارد از کنار دروازه به بيرون رفت. دقيقه 44 نيز شوت پشت محوطه پوگبا با برخورد به پاي داير به سوي دروازه حريف حرکت کرد ولي فورم با واکنشي خوب توپ را به کرنر فرستاد. در آخرين فرصت اين نيمه نيز شوت زميني داير از راهي دور، در ميان بهت داويد دخيا به پايه ديرک عمودي دروازه منچستريونايتد برخورد کرد.
نيمه دوم با شجاعت بيشتري از سوي يونايتدي ها شروع شد. با اين حال نخستين فرصت جدي بازي در نيمه دوم، در دقيقه 58 با شوت کين رقم خورد که اسمالينگ به خوبي آن را بلاک کرد و به کرنر فرستاد. روي يک ضد حمله، پاس در عرض سانچز با اثر گذاري لوکاکو در پشت محوطه جريمه اسپرز به هررا رسيد تا او با شوت زميني و پر قدرت خود، فورم را تسليم کرده و برتري را به اردوي شياطين سرخ بياورد. در دقيقه 73 شوت از راه دو اريکسن با پاي چپ، به شدت دروازه منچستر را تهديد کرد ولي با خوش شانسي آن ها، توپ از کنار دروازه به بيرون رفت. دقيقه 75 شوت پاي راست محکم پوگبا از حوالي محوطه جريمه، با واکنش فورم راهي کرنر شد. در دقيقه 80 آنتونيو والنسياي مصدوم، جاي خود را به متئو دارميان داد. تاتنهامي ها که با دفاعي دو لايه از شياطين سرخ رو به رو شده بودند، در دقايق پاياني بازي رو به شوت هاي نافرجام از راه دور آوردند. در دقيقه 88 سانتر لاملا به دهانه دروازه حريف از روي يک ضربه ايستگاهي، با ضربه سر بي دقت وانياما راهي فضاي پشت دروازه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان، تیم فوتبال الهلال موفق شد در استادیوم التعاون با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسیده و یک گام دیگر به کسب قهرمانی نزدیک‌تر شود.

گل نخست بازی در دقیقه 40 بازی به ثمر رسید. ارسال مایکل دلگادو از سمت راست به تیر دوم، به الکساندر میتروویچ رسید و این بازیکن نیز با یک ضربه سر شیرجه‌ای، توپ را وارد دروازه کرد.

در دقیقه 70 و روی توپ گیری خوب مایکل دلگادو در مرکز زمین، او به سمت دروازه میزبان پیش رفت و توپ را به ساویچ سپرد که هافبک صربستانی با یک پاس بغل پای آرام، توپ را برای سعود عبدالحمید کاشت و این بازیکن نیز به راحتی دروازه را باز کرد.

الهلال در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده، کار التعاون را یکسره کرد. باز هم مایکل دلگادو در متن حرکت بود و با نفوذ از سمت راست به درون محوطه جریمه، توپ را برای صالح الشهری ارسال کرد که این بازیکن نیز با یک ضربه بغل پا، بازی را سه بر صفر کرد.

در نهایت الهلال با پیروزی سه بر صفر مقابل میزبان خود، شمار امتیازاتش را به 83 رساند و در صورت توقف النصر در دیدار هفته بعد، آبی‌های ریاض می‌توانند با تساوی یا پیروزی مقابل الاهلی، جشن قهرمانی را برگزار کنند.

الهلال پیش از این عنوان قهرمانی سوپرجام را به دست آورده بود و فاصله‌ای تا قهرمانی در لیگ حرفه‌ای ندارد. آنها در فینال جام حذفی نیز باید با النصر روبرو شوند تا مدعی اصلی کسب سه گانه داخلی باشند.

دیگر خبرها

  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • کدام جشن قهرمانی، هنوز که قهرمان نشده‌ایم!
  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • چلسی ۲-۰ تاتنهام: حفظ امیدها برای اروپا با بردن دربی
  • پیروزی دورتموند مقابل پاریس
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!
  • هوادار، صنعت نفت را به سقوط نزدیک کرد
  • حواشی نیمه اول بازی استقلال تراکتور/فرصت‌هایی که از دست رفت
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان