Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@20:09:32 GMT

ایجاد 20 هزار شغل در اردبیل برنامه ای عملیاتی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۴۴۷۱

ایجاد 20 هزار شغل در اردبیل برنامه ای عملیاتی است

خوشبختانه همان منابعی که آمارهای بیکاری استان اردبیل را بیان کرده اند(مانند مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش های مجلس) این واقعیت امیدبخش را هم اعلام کرده اند که در سالهای اخیر فضای کسب و کار و زمینه های ایجاد شغل در استان اردبیل نسبت به استان های دیگر مطلوب تر شده است و جزء سه استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار و رشد اشتغال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذکر این آمار البته به این معنی نیست که نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری کمتر شده است اما نشان می دهد سرعت کاهش نرخ بیکاری در استان افزایش یافته است.
استاندار اردبیل با هفت سال تجربه قبلی و شناخت از ظرفیت های استان و مطالعه فرصت ها و تهدیدهای موجود در زمینه تولید و اشتغال استان؛ بعد از بازدیدها و جلسات کارشناسی متعدد؛ بر اساس یک برنامه مدون ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال را از برنامه های خود اعلام نموده است.
آنچه استاندار محترم اردبیل اعلام نموده است نه یک شعار تبلیغاتی، بلکه برنامه ای عملیاتی است که ده ها سند و تفاهم نامه در پشت آن قرار داد و با عزم و اراده دولت مردان و یاری افکار عمومی و همه شهروندان عزیز و فهیم استان به بار خواهد نشست.
اکبر بهنام جو آنچنان از عملیاتی شدن این برنامه مطمئن است که علاوه بر صدور دستور ایجاد سامانه رصد اشتغال استان با قابلیت مشاهده جزئیات اسناد و تفاهم نامه ها و تعداد شغل های ایجاد شده در آن تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری؛ از انتشار کتاب جامع اشتغال در پایان سال خبر داده است.
عده ای که خود را دلواپس تحقق این برنامه ارزشمند نشان می دهند با ارائه آمارهای غلط و تشکیک در اخبار، به جای همراهی و کمک در راستای تحقق کامل این برنامه؛ سعی در ناامید کردن شهروندان دارند.
اما مردم فهیم و عزیز استان، به ویژه جوانان جویای کار و جامعه کارگری استان که خود با تمام وجود مشکلات بیکاری را درک نموده اند ضمن حفظ مطالبه گری و رصد دقیق فعالیت ها در حوزه اشتغال؛ با تمام توان از این برنامه ارزشمند حمایت نموده و در کنار استاندار تلاشگر و عملگرای استان ایستاده اند.
و از همه مدعیان دلسوزی استان هم می خواهند به جای سیاه نمایی و یاس آفرینی، با پیشنهادات و انتقادات کارشناسانه خود در بهبود وضعیت اشتغال؛ یاریگر این مردم عزیز باشند.
ناصر روحی - پژوهشگر
6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بیکاری کارشناسی کسب و کار مرکز آمار ایران مرکز پژوهش های مجلس موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری