Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج عنوان کرد: از تعداد یک هزار و 400 پرونده ارسالی به کمیسیون ماده صد، تعداد 796 پرونده به کمیسیون تجدید نظر ارجاع و برای یک هزار و 421 پرونده رای صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، لقمان حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته یک هزار و 400 پرونده تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده صد ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز  یکی از مهم ترین مشکلات شهرداریها است.

 

حیدری گفت: طبق قانون مالکین اراضی و املاک قبل از ساخت و ساز بنا باید از شهرداریها مبادرت به اخذ پروانه ساختمانی نمایند.

 

وی تاکید کرد:  طبق ماده صد قانون شهرداریها جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه یا خلاف پروانه از وظایف شهرداری است.

 

حیدری اعلام کرد: سال گذشته تعداد یک هزار و 400 پرونده تخلف ساختمانی از سوی مناطق و نواحی  منفصل شهری به کمیسیون ماده صد شهرداری سنندج ارجاع شد.

 

وی افزود: از تعداد یک هزار و 400 پرونده ارسالی به کمیسیون ماده صد، تعداد 796 پرونده به کمیسیون تجدید نظر ارجاع و برای یک هزار و 421 پرونده رای صادر شده است.

 

حیدری بیان کرد: پس از بررسی پرونده های ارسالی به کمیسیون بدوی ماده صد برای 687 پرونده جریمه و برای 463 پرونده  هم حکم تخریب صادر شد.

 

 وی افزود: برای 256 پرونده بررسی شده در کمیسیون ماده صد هم حکم تخریب، جریمه و تبدیل به حالت اولیه صادر شد.

 

 حیدری همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری ناحیه بهاران با 352 پرونده بیشترین و ناحیه منفصل شهری ننله با تعداد 6 پرونده کمترین پرونده ها را برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی و صدور رای به کمیسیون ماده صد ارجاع داده اند.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج تصریح کرد: پس از صدور رای کمیسیون ماده صد مالک ساختمان یا نماینده مالک می تواند علیه رای صادره اعتراض و این اعتراض در کمیسیون تجدید نظرمطرح می شود که رای این کمیسیون قطعی است.

 

حیدری اعلام کرد: سال گذشته در کمیسیون تجد نظر هم برای 626 پرونده حکم جریمه وبرای 365 پرونده هم حکم تخریب صادر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با اخذ مجوز لازم و پروانه ساختمان و رعایت قوانین و مقررات شهرسازی، علاوه بر کاهش تخلفات ساختمانی موجبات ساخت و سازهای هدفمند و قانونمند را فراهم آورند.

 

البته این اظهارات و ارائه آمارها در حالی توسط معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج انجام می‌گیرد که با همه مانورهایی که شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز می‌دهد و مدعی ممانعت از این کار است اما هنوز در بسیاری از نقاط شهری مانند سنندج، دلالان ساختمانی بدون اعتنا به این موضوع و در روز روشن و جلو چشم مأموران شهرداری اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند! که مردم خود گواه بر این مدعا هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متخلفان تعزیراتی در استان ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به مشاور املاک متخلف بود که به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده، به تخلف واحد مشاوراملاکی در ارائه خدمات انجام معامله به میزان ۴۵۷ میلیون ریال و تنظیم قرارداد غیررسمی در شعبه ششم بدوی تعزیرات‌حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف‌زاده ادامه داد: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۴۵۷ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گران‌فروشی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: در پرونده دیگری، تخلف واحد موبایل‌فروشی برای تقلب در فروش گوشی آیفون ۱۱ به میزان ۲۱۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف‌زاده بیان کرد: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۲۱۶ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

وی در خصوص پروده پزشک متخلف نیز تصریح کرد: در این پرونده یک مراجعه کننده به علت اضافه دریافتی به میزان ۱۲۲ میلیون ریال از یک پزشک شکایت کرده بود.

وی افزود: با بررسی پرونده، تخلف انتسابی به پزشک محرز و این فرد علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین یک نانوا و یک شیرینی‌فروش به ترتیب به علت کم‌فروشی و گران‌فروشی به پرداخت ۱۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد