Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به اقدامات وزارت کشور برای کاهش مشکلات جانبازان و ایثارگران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های من در طول کمتر از پنج سالی که در وزارت کشور هستم، رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله از سال 92، بحث تأمین هزینه‌های بیمه جانبازان را به طور جدی پیگیری کردیم.
وی افزود : یکی از مشکلات کلان کشور، کم‌توجهی در برخی زمینه‌ها به این عزیزان بود. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، حقوقی که این افراد دریافت می کنند شاید کفاف هزینه‌های زندگی آنها را ندهد. این عزیزان مجبور به تهیه داروهای خاص یا وسایل کمک حرکتی هستند و خانواده‌های آنها متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند.
ناصریان در ادامه با اشاره به اینکه خانواده‌های جانبازان هم بعضا دچار آسیب می‌شوند، تصریح کرد: وقتی یک جانباز قطع نخاع توسط همسرش جابجا می‌شود، پس از مدتی همسر جانباز هم دچار بیماری ‌های خاص می‌شود. به همین دلیل پیگیر بودیم تا دغدغه‌ها و هزینه‌های زندگی این عزیزان را کم کنیم. کارگروهی برای افزایش رفاه جانبازان تشکیل داده و دنبال حل مشکل بیمه آنها بودیم تا تمام هزینه‌های درمانی آنها را پرداخت کنیم. الحمدلله الان مشکل درمان تمام پرسنل جانباز و ایثارگر وزارت کشور حل شده و تمام هزینه‌های درمان آنها توسط شرکت طرف قرارداد و وزارت کشور پرداخت می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور خاطرنشان کرد: رتبه‌های اداری این افراد تغییر کرده بود و ما دنبال تثبیت وضعیت شغلی این عزیزان بودیم. تعدادی از جانبازان هم مشکل انتصاب داشتند که مشکل آنها را حل کردیم و اجازه ندادیم حقوق آنها کم شود. مشکل همطرازی آنها را نیز رفع کرده ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات جانبازان و ایثارگران این است که بعضا در پرداختی ها دچار مشکل می‌شوند ، اظهار کرد: بدلیل مشکلاتی که جانبازان و ایثارگران دارند، شاید نتوانند حضور مستمر در اداره داشته باشند، به همین جهت اضافه کار ثابت برای آنها در نظر گرفتیم که رأسا توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع پرداخت می‌شود. همچنین اردوهایی پیش‌بینی کرده ایم و سالی دو مرتیه جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا در قالب اردوهای سیاحتی به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند. پیش‌بینی یک دوره مسابقه ورزشی در سطح توانمندی این عزیزان در سراسر کشور برگزار کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود مشکلات زیادی که جانبازان و ایثارگران دارند، آنها فرزندان صالحی تحویل جامعه داده‌اند که بکارگیری فرزندان فازغ‌التحصیل بیکار آنها دغدغه این عزیزان است تصریح کرد: البته این مشکل همه کارکنان وزارت کشور است ولی شرایط جانبازان وی‍ژه‌تر است. ما پیگیر این دغدغه بوده و دنبال مجوز قانونی هستیم. در قالب اصلاح سند نیروی انسانی، درخواست مجوز استخدام 1600 نفر در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را داده‌ایم که سیر نهایی کار در حال انجام است. براساس قوانین و مقررات بخشی از سهمیه استخدامی اختصاص خواهد داشت به خانواده‌های جانبازان و ایثارگران و شهدا.
معاون وزیر کشور گفت: حدود 40 نفر در قالب توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی برای ارتقا در پست‌های حاکمیتی از جمله فرمانداری و بخشداری به معاونت سیاسی پیشنهاد داده‌ایم. بخشی از این افراد معرفی شده از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند که امیدواریم با دستوری که وزیر کشور صادر کرده‌اند و پیگیری‌هایی که ما و حوزه سیاسی انجام می دهیم تعدادی از این عزیزان را در استانداری‌ها، فرمانداری ها و بخشداری‌ها به عنوان مدیران، تعیین محل خدمت کنیم و از تجربیات و توان آنها بهره ببریم.
ناصریان در ادامه خاطرنشان کرد: شورای فرهنگی وزارت کشور تصویب کرده است که اعضای شورا ماهی یکبار در منزل خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشته باشند که هفته گذشته به دیدار آقای باقری رفتیم که سابقه 100 ماه اسارت دارد و جانباز 55 درصدی است و همسر وی نیز خواهر دو شهید است. ماهانه به دیدار این عزیزان می‌رویم و در حد توان مشکلات آنها را حل می کنیم. همچنین بر اساس پیشنهاد مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران برنامه ملاقات با جانبازان در سطح شهر تهران را در دستور کار قرار دادیم و به نمایندگی از وزیر کشور از جانبازان دیدار می‌کنیم.
معاون وزیر کشور در پایان با بیان اینکه همیشه به همکاران خود توصیه می کنم که توجه ویژه ای به جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا داشته باشند گفت: ما که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشته‌ایم ولی شهید، جانباز یا اسیر نشدیم، مشکلات و آثار مخرب جنگ تقریبا در ما یا فراموش شده است یا وجود ندارد اما برای جانبازان و ایثارگران آثار مخرب جنگ در وجود این عزیزان و خانواده‌های آنها وجود دارد. نیاز است همه ما تمام هم و غم خود را برای کاهش هزینه‌های زندگی جانبازان به کار گیریم. تمام آحاد مردم هم باید قدردان این عزیزان باشند. عزت و احترام جانبازان باید همواره مد نظر باشد. وظیفه ما هم خدمت به این عزیزان و کاهش مشکلات آنهاست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟