Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@09:45:12 GMT

جانبازان، اسوه‌های صبر و استقامت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۷۹۴۲

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جانبازان بهترین یادگاران دوران دفاع مقدس هستند که مدال پرافتخار جانبازی را به گردن انداخته و همواره یادگاری آن دوران را با خود به همراه دارند.

گذشتن از سلامتی و بخشی از بدن کار بسیار بزرگی است که جانبازان ما توانستند با توکل برخدا و با تاسی از علمدار دشت کربلا به این مهم در راه دفاع از اسلام وانقلاب عینیت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناساندن جانبازان و ایثارگران در جامعه رسالت بزرگی است

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و ارائه اطلاعات برای اقشار مختلف جامعه دارای نقش اساسی بوده و باید از این پتانسیل‌ها استفاده کرده و جانبازان و در حالت کلی شهدا و ایثارگران را در سطح جامعه معرفی کنند.

وی به نقش مهم و ارزنده اهالی رسانه در معرفی جانبازان و همچنین ایثارگران اشاره کرد و افزود: رسانه‌های متعهد انقلابی باید با تعهد و تامل در راستای فرهنگ دفاع مقدس، مجاهدت‌های جانبازان و شهدا تحقیق و پژوهش کرده و بدون تحریف و آنگونه که هست، موارد را نشر دهند.

سردار خرم تصریح کرد: شناساندن جانبازان و ایثارگران در جامعه رسالت بزرگی است بر دوش رسانه‌ها، که امید است رسانه‌های ما در این رابطه قلم‌زنی کنند.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت شناخت هدف‌ها و ارزش‌های جانبازان هشت سال دفاع مقدس توسط جوانان، اظهار کرد: امروزه جوانان و افرادی که توان روحی و جسمی کافی در اختیار دارند باید از جانبازان غفلت نکرده و دوران سختی را که جانبازان پشت سر گذاشته‌اند مرور کرده و خود را برای مقابله با هجمه‌ی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی ایران آماده کنند.

وی بیان کرد: باید منزلت و شان جانبازان را به خوبی درک کنیم تا بتوانیم حرکت در این طریق عظیم را که توسط جانبازان و ایثارگران شروع شده است، تداوم بخشیده و بدون رهرو نگذاریم. 

قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک به مناسبت سالروز گرامیداشت مقام جانباز، اظهار کرد: ایثارگران در دوران دفاع مقدس جان و سلامتی خود را نثار کرده‌ و طی این ۴۰ سال مجاهدت‌های بسیاری کرده‌اند، جایگاه این قشر بسیار رفیع بوده و باید همواره احترام و تکریم به مقام ایثارگران را در رفتار خود داشته باشیم، چرا که اینان قابل احترام‌ترین افرادند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران و جانبازان، افزود: هم بنیاد شهید و هم ساختارهای حکومتی و خدمتگذاری در راستای کاهش مشکلات جانبازان تلاش می‌کند تا بتوانند قدری از دغدغه‌هایشان را کم کنند.

وی با اشاره به رتبه‌ اول استان در سطح کشور در ایجاد اشتغال برای یادگاران شهدا و ایثارگران، تاکید کرد: علی‌رغم تمامی تلاش‌هایمان هنوز هم قانع و راضی نبوده و موفقیت ما در این راستا هنوز در حد مطلوب نیست. میزان اشتغالی که توسط بنیاد شهید و سایر سازمان‌ها برای یادگاران شهدا و ایثارگران ایجاد شده در سطح کشور در رتبه اول قرار دارد اما ما همچنان به این اول بودن قانع نبوده و در این راستا با جدیت تلاش می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این رابطه افزود: اگر تلاش‌ها بهتر و مدیریت شده‌تر باشد، می‌توانیم به حد مطلوب خدمت‌رسانی برای ایثارگران برسیم.

وی با اشاره به وجود جانبازان زن در استان، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در بمباران‌های شهری(میانه، مراغه و تبریز) و به ویژه بمباران شهر میانه که "مدرسه زینبیه و ثارالله" مورد هجمه‌ هواپیماهای بعثی قرار گرفت، تعداد کثیری از دانش‌آموزان دختر به مقام رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی هم جانباز شدند.

صمدیان با تاکید بر این‌که نظام مقدسی که طی دوران دفاع مقدس توسط خود ایثارگران پاسداری و صیانت شد، تمام تلاش خود را در راستای خدمت‌رسانی به این عزیزان ایثارگر به کار می‌گیرد، بیان کرد: باور داریم که پاداش کار ایثارگران هرگز مادی نبوده و هیچ مادیاتی توان برابری با جانفشانی ایثارگران را ندارد و این قشر هم هرگز چنین انتظاری از نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق ماموریت‌هایش در تمامی حیطه‌ها تلاش خود را جهت خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها به کار می‌گیرد.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن آرزوی توفیق برای ایشان در مسئولیت جدید عنوان کرد: باید برنامه مشخص کاری خود را به صورت خلاصه و مکتوب ارائه نمایید تا بتوان پس از گفت‌وگو و تبادل نظر آن را مبنای کار قرار داد که در این صورت عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قابلیت ارزیابی هم خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود چرا که در برخی سیستم‌ها مشاهده می‌کنیم که وقتی فردی مسئولیت دستگاه را بر عهده می‌گیرد در ابتدای کار عنوان می‌کند که یک خرابه را تحویل گرفته و تلاش‌های گذشتگان را نادیده می‌گیرد که چنین چیزی از لحاظ اخلاقی، عُرفی و سیاست کاری صحیح نیست و البته کار را هم بی ریشه نشان می‌دهد در صورتی که اگر کار خود را در استمرار تلاش‌های مسئولان گذشته بداند هم رعایت اخلاق داشته و هم کار خود را ریشه دار نشان داده‌ است.

آیت‌الله محامی با تاکید بر جنبه کیفی و تاثیرگذاری فعالیت‌ها بیان کرد: اثربخشی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اهمیت است و باید ارزیابی صورت گیرد که چه مقدار در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

وی ادامه داد: برخی امورات روزمره باید به طور مستمر انجام پذیرد اما باید توجه داشته باشید که این‌ تنها کارهای اولیه است و باید به مراتب فراتر از این تلاش صورت گیرد و در همین راستا امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر عنوان می‌کنند:« انجام کارهای کوچک نباید شما را از کارهای بزرگ بازدارد و انجام کارهای بزرگ نباید مانعی برای انجام کارهای کوچک باشد».

همچنین در ابتدای این دیدار مجتبی میرحسینی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به ارائه بخشی از اهداف و برنامه‌های طراحی شده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم