Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به ترویج فرهنگ نماز در بین زندانیان و خانواده‌های آنها گفت: ترویج احکام دینی و تعلیم قرآن به زندانیان مهمترین راهکار تربیتی و اصلاحی در زندان است. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست و مسئولان اداره زندان مشگین‌شهر اظهار داشت: تعداد زیادی از مددجویان در کنار خانواده‌ها و فرزندان در نماز عبادی سیاسی جمعه حضور فعال و مستمر دارند و این از برکات نظام جمهوری اسلامی و توجه خاص مدیریت زندان در فعالیت‌های برون سازمانی در اشاعه و ترویج فرهنگ نماز بوده و این رویکرد دینی در زندان کم نظیر و ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با قدردانی از شرکت مددجویان به همراه خانواده‌هایشان در نماز جمعه تصریح کرد:‌ نماز مهمترین ابزار کنترل در اخلاق و رفتار هر انسانی است و این گونه برنامه‌ریزی‌ها نشان م‌یدهد که مجموعه مدیریت زندان‌های استان و شهرستان چه اندازه به اهداف تربیتی و عقیدتی پایبند هستند.

امام جمعه مشگین‌شهر بیان کرد: کار در زندان با وجود سختی زیادی که دارد یک فرصت است که خداوند متعال به کارکنان زندان‌ها داده تا در اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته نقش‌آفرینی کنند و انتظار می‌رود در این زمینه بیش از گذشته شاهد اقدامات مثبت و موثر باشیم.

باوقار با بیان اینکه اصلاح یک نفر مصداق بارز این است که یک جماعت احیا شده است و اخلاق کریمانه در تاثیرگذاری بر زندانیان اهمیت بسزایی دارد، گفت: در بین زندانیان یک تعداد اسیر نفس شده و به زندان افتاده‌اند و یک تعداد اسیر حوادث و عده‌ای هم عامدانه مرتکب جرم شده‌اند که همه آنها با اخلاق، تربیت و معنویت قابل اصلاح هستند.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام همیشه با دلسوزی پدرانه و با رفتار اخلاق‌مدار  در بین مردم تاثیرگذاری بسیاری داشتند چرا که دین را امری فطری می‌دانستند که توصیه می‌‌شود کارکنان زندان تا می‌توانند بر روی مسائل تربیتی و قرآنی و دینی سرمایه‌گذاری کرده و در برخورد با زندانیان و خانواده‌هایشان خود را مزین به اخلاق کریمانه کنند تا با عمل و گفتار خود با دلسوزی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

امام جمعه مشگین‌شهر با تاکید بر جلب مشارکت فرمانداری در جذب اعتبارات فرهنگی شهرستان نسبت به زندان افزود: در راستای تحقق این مهم مساعدت و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

سرپرست اداره زندان مشگین‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت ستاد اقامه نماز، توسعه و ترویج فرهنگ نماز را در تغییر نگرش و تقویت باورهای دینی مددجویان موفق ارزیابی و بیان کرد: با وجود کمبود روحانی و نیروی تخصصی در حوزه فرهنگی و بالا بودن جمعیت کیفری زندان، نمازهای یومیه در بندها به صورت جماعت برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه آموزش‌های دینی و قرآنی طبق برنامه انجام می‌شود اما باید در راستای بهبود مستمر فعالیت‌ها در این حوزه ، ادارات فرهنگی و دینی  به کمک زندان بیایند چرا که اگر زندانی اصلاح شده و جامعه پذیر شود این امر کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. 

خسروی با اشاره به شرکت گسترده مددجویان  زندان نیم باز و رای باز به همراه خانواده‌های خود در نماز جمعه گفت: این حرکت فرهنگی با همفکری مدیرکل زندان های استان انجام پذیرفته و با همسویی خوبی که با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان داریم تا کنون تعداد 60 نفر از زندانیان حسب فعالیت و تایید مسئول فرهنگی و روحانی ستاد اقامه نماز در 5 نوبت به مرخصی تشویقی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/ح

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود: در راستای رایزنی های مستمر با خیران و نیکوکاران برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، با حضور پزشکی که یکی از فرزندان شهدای والا مقام استان است بخشی ازبدهی ۳۷۰ میلیون ریالی یکی از زندانیان پرداخت  تا وی از زندان آزاد شود.

علی عباس فلاحتی مطلق افزود: زندانیان جرائم غیر عمد مجرم نیستند بر اثر اشتباه غیر عمد و یا بدهکاری مالی وارد زندان شده که نیازمند کمک و مساعدت خیران نیکوکار هستند.
وی از مردم و خیران خواست برای کمک به این گونه زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

ساختمان ستاد دیه برای جذب کمک های مردمی جنب درب شرقی مصلی امام خمینی یاسوج واقع شده است.
همچنین مردم می توانند وجوهات نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را به شماره کارت بانک ملی۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۶۳۳۳  واریز کنند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود