Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در بازدید از کارخانه سیمان سفید بنوید بر پرداخت سریع و به موقع حقوق کارگران این کارخانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان؛ عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در بازدید از کارخانه سیمان سفید بنوید گفت: با وجود برگزاری 10 جلسه روند کار از گذشته در این کارخانه بهتر شده است چرا که ما هفت ماه حقوق معوقه داشتیم اما برای پرداخت معوقه بیمه کارگر تدابیر لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوربافرانی در ادامه اظهار داشت: با وجود معوقات برقی کارخانه ای حق ندارد از حقوق کارگران کم کند چرا که اگر به دینمان مراجعه کنیم که باید بعد از اینکه کارگر عرقش خشک نشده حقوق بگیرد و اگر بخواهیم به قانون کارمان مراجعه کنیم در پایان ماه باید مطالبات آنها پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید بیمه و حقوق کارگران معوق شود گفت: دغدغه اول کارگر حقوق می باشد کارخانه ای که با این حجم تولید می کند و زیان ده هم نیست دربحث پرداخت معوقات و مطالبات کارگری بیشتر باید فعالیت کند .

همچنین رضا عقدایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در خصوص نامگذاری سال  گفت: کارفرمایان و کارگران ایرانی باید کیفیت کار را افزایش دهند تا توانایی رقابت با کالای خارج از کشور داشته باشد و همین اینکه دولت و دستگاههای نظام پیرو منویات مقام معظم رهبری از ورود کالای قاچاق جلوگیری تا شاهد تولید بیشتر و افزایش فروش محصولات ایرانی با کیفیت باشیم.


وی درخصوص پرداخت حقوق معوق و مطالبات کارگران افزود: کارخانه ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و دیرکرد در حقوق و مطالبات کارگران از دغدغه های این صنایع است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: با وجود اینکه محصول تولیدی کارخانه سیمان سفید بنوید ذخیره سازی نمی شود و بلافاصله وارد بازار می گردد انتظار داریم مطالبات کارگران به موقع پرداخت شود چرا که عدم پرداخت دستمزد کارگران سرآغاز آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود و باعث می شود باالاجبار از راه دیگر این مشکل را حل کنیم.  

وی با اشاره به یک ماهه بودن قراردادکارگران این کارخانه بیان نمود:  کارگری که بیشترین عمر خود را در کارخانه گذرانده نیاز به آزمودن ندارد و بایستی قرارداد یک ساله داشته باشد. 

عقدایی در پایان با بیان اینکه نیروی های کارگری کویر از پتانسیل های خوب اصفهان هستند، خاطر نشان کرد: اگر نسبت به پرداخت حقوق، بیمه و همچنین  امنیت شغلی کارگر اقدام شود کارگر نیز با جان و مشقت بیشتری کار می کند. 

یکی از کارگران کارخانه سیمان سفید بنوید گفت: اصلی‌ترین خواسته کارگران پرداخت مطالبات به حق آن‌ها است که بیش از سه ماه به تعویق افتاده است و علی رغم اینکه با دست خالی سال را نو کردیم فقط حقوق دی ماه 96 را در چند روز اخیر دریافت کردیم. 

این کارگر تصریح کرد: خطوط تولید کارخانه فعال هستند و کارگران کار می‌کنند و این مساله که به دلیل عدم نقدینگی در فروش سیمان  به هیچ عنوان صحیح نیست. 

وی افزود: در حال حاضر کارگران حقوق سه ماه یعنی بهمن، اسفند و عیدی خود را دریافت نکرده‌اند و با توجه به این‌که فروردین ماه نیز به اتمام رسید، وضعیت حقوق ماه قبل کارگران نیز اصلا مشخص نیست و هیچ قول مساعدی برای پرداخت حقوق به کارگران داده نشده است.

 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت سبک زندگی اسلامی سپاه پاسداران قرآن کریم حمایت از کالای ایرانی سعدی اردبیل جشنواره جهانی فیلم فجر حسن روحانی نماز جمعه حقوق معوقه عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین و خوربیابانک عقدایی نایین کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به توجه به مطالبات کارگران، گفت: در سال گذشته با حمایت ویژه از جامعه کارگری یک‌ هزار و ۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نقش مهم کارگران در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و اظهار داشت: احقاق حقوق کارگران در اولویت برنامه دستگاه قضا قرار دارد.

وی از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به دادخواست‌های کارگران در دادگستری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: حل مشکلات و تحقق مطالبات کارگران همواره مورد توجه دستگاه قضا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بازدید مستمر از صنایع و شهرک‌های صنعتی را یکی از مأموریت‌های دستگاه قضا استان دانست و بیان کرد: با حمایت ویژه از جامعه کارگری در سال 1402 بیش از 1200 نفر از کارگران به اشتغال خود بازگشتند.

مهرانگیز توجه به حقوق عامه از جمله کارگران را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تمام مسئولان دستگاه قضا و دادستان‌های استان بوشهر بر توجه به بررسی حقوق عامه توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کار و کارگر اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 300 نفر از کارگر در  صنایع و واحدهای تولیدی منطقه ویژه بوشهر فعالیت می‌کنند که توجه ویژه‌ای برای احقاق حقوق آنان می‌شود.

احمد دشتی‌زاده بیان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و کاهش چالش‌های کارگران و کارفرمایان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به کار می‌گیریم تا شاهد دستیابی به بهترین نتیجه باشیم.

در این مراسم تعدادی از کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اهدای لوح، از تلاش مدیرعامل این منطقه تجلیل کردند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند