Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:37:23 GMT

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های معارفی در صدا و سیمای بوشهر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۵۰۰۳

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های معارفی در صدا و سیمای بوشهر

بوشهر - مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر توسعه کمی و کیفی برنامه‌های معارفی در صدا و سیمای استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ حجت الاسلام رضا خدری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: صدا و سیما در انعکاس اخبار و اطلاعات و آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش گسترده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از تولید برنامه‌های معارفی و پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه علمیه توسط رسانه ملی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دینی و مذهبی با حضور کارشناسان حوزه علمیه می‌تواند اثرگذاری بالایی در جامعه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به حضور اساتید توانمند کشور در استان بوشهر و برگزاری برنامه‌های مختلف بیان کرد: می‌تواند از این اساتید در برنامه‌های صدا و سیمای بوشهر نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به استفاده روزافزون از فضای مجازی و رسانه‌های مختلف اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود از کارشناسان صدا و سیما برای برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه ای در مدارس علمیه استان استفاده شود.

خدری با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای به روحانیون در انجام هرچه بهتر رسالت آنها کمک می‌کند افزود: جا دارد که تشکر ویژه‌ای از صدا و سیما در انعکاس برنامه‌های حوزه علمیه داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه علمیه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز در این نشست به ارزش و جایگاه حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه‌های مختلفی برای توسعه همکاری‌های بین حوزه علمیه و صدا و سیما وجود دارد.

سید حسین ناظر افزود: از جمله موارد همکاری این دو نهاد می‌توان به تربیت افرادی توانمند و کارشناس و مبلغانی در حوزه دین برای پاسخگویی به شبهات مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای دانش دینی مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه دارای پشتوانه دینی، مذهبی و فرهنگی بزرگی است، ادامه داد: باید نشست‌هایت عاملی بین حوزه علمیه و صدا و سیما گسترش یابد و به نقطه اشتراکات بیشتری برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: تدوین لیست و بانک اطلاعاتی کارشناسان حوزه دین به عوامل صدا و سیما کمک می کند تا متناسب با پتانسیل و توانمندی و تخصص کارشناسان در برنامه های تولیدی از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی نقش این نهاد در انعکاس و معرفی حوزه علمیه و روحانیت را پررنگ ارزیابی کرد و افزود: با کمک کارشناسان دینی حوزه علمیه می توان برنامه هایی متناسب و با محتوا برای خانواده و ترویج سبگ زندگی اسلامی تولید کرد البته این مهم در حال انجام است.

حضور کارشناسان دینی در برنامه‌های صدا و سیما

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر نیز به توانایی های طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: توانایی های مختلفی در یک طلبه وجود دارد که جامعه از آن بی اطلاع است و فقط یک ذهنیت خاصی راجع به روحانیان در بین مردم وجود دارد که نیاز است صدا و سیما با معرفی طلاب نخبه توانایی های این افراد را به مردم انتقال دهد.

حجت الاسلام علی آذرشب با تقدیر از تلاش های این نهاد در انعکاس و پوشش اخبار حوزه علمیه گفت: صدا و سیما نهاد ارزشمندی است که فعالیت آن در معرض دید همه مردم قرار دارد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت اساتید اعزامی کشوری در برنامه های صدا و سیما شد و افزود: با توجه به برگزاری جلسات درس اخلاق و کارگاه های مشاوره، اساتید متعددی از سطح کشور به مدارس علمیه استان اعزام می شوند که می توان از ظرفیت و علم و تجربه آنها در برنامه های صدا و سیما استفاده کرد.

حجت الاسلام آذرشب بیان داشت: انتظار است صدا و سیما به عنوان یک نهاد ارزشی از افراد و کارشناسانی متدین و با اخلاص دینی بیشتر در برنامه های خود استفاده کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها بر ترویج احادیث اهل بیت (ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند، زیرا رسانه می‌تواند به عنوان زبان گویای انتقال پیام آن بزرگان نقش‌آفرین باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در بین امامان ما امام صادق (ع) به عنوان شیخ الائمه شناخته می‌شود، زیرا مطابق آنچه مشهور است، ایشان در سن 65 سالگی توسط ایادی منصور دوانیقی با زهر به شهادت رسیدند و تقریباً یکی از طولانی‌ترین زمان‌ها فرصت طلایی امامت حضرت به مدت حدود 30 سال بود.

استاد حوزه علمیه از اوضاع اجتماعی و سیاسی دوران امامت امام صادق (ع) یاد کرد و گفت: نابسامانی‌های سیاسی و انتقال قدرت از امویان به عباسیان، مسئله تعدد مذاهب فقهی، انحرافات فکری و گسترش فساد و اباحی‌گری از عواملی بود که در آن زمان وجود داشت.

او از دو اقدام مهم امام در آن شرایط یاد کرد و گفت: آن حضرت از یک سو سرمایه‌گذاری برای تربیت نخبگان انجام دادند تا این‌ها بتوانند جامعه را با فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) آشنا کنند و از سوی دیگر به تربیت در سطح عمومی جامعه پرداختند که این نکته باید برای جامعه امروز ما نیز جنبه الگویی داشته باشد. خود امام(ع) و شاگردان حضرت در رابطه با تربیت انسان‌های شایسته در سطح عموم اقدام کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری به فضای سنگین در دوران پیش از امامت امام صادق (ع) اشاره کرد و ادامه داد: قبل از این دوران، دشمنان فضای سنگینی در جامعه ایجاد کرده بودند به گونه‌ای که ائمه ما نمی‌توانستند در آن فضا به نشر احکام دین بپردازند. ولی این فرصت طلایی هم برای امام باقر (ع) به وجود آمد و هم برای امام صادق (ع)، لذا اکثر روایات ما تحت عنوان «قال الباقر» و «قال الصادق» است.

 

ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها روی ترویج این احادیث سرمایه‌گذاری بیشتری کنند. رسانه می‌تواند به عنوان زبان گویای انتقال پیام اهل بیت (ع) نقش‌آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به تبیین حدیثی از وجود نورانی امام صادق (ع) پرداخت و گفت: حضرت می‌فرماید «مَعاشِرِ الشّیعَةِ! کُونُوا لَنا زَیْنا، وَ لا تَکُونُوا عَلَینا شَیْنا. قُولُوا لِلنّاسِ حُسْنا، وَ احْفَظُوا ألْسِنَتَکُمْ وَ کُفُّوها عَنِ الْفُضُولِ وَ قَبیحِ الْقَوْلِ.» یعنی ای جمعیت ارزشمند شیعه! حرمت ما اهل بیت را پاس بدارید و مایه زینت و آبروی ما باشید و طوری رفتار نکنید که باعث شرمندگی ما به عنوان پیشوایان شما بشود. با ادبیات خوب با مردم حرف بزنید و از ادبیات فاخر استفاده کنید. هم حرف خوب بزنید و هم خوب حرف بزنید، زبان خود را از حرف‌های بیهوده کنترل کنید.

او خاطرنشان کرد: کلمات اهل بیت(ع) منحصر به یک زمان نیست و ما نیز امروز مخاطب این کلام هستیم. همه کسانی که تریبونی در اختیار دارند باید زبان خود را حفظ کنند. اول فکر کنند بعد سخن بگویند. انسان عاقل اول می‌اندیشد بعد سخن می‌گوید اما نادان اول سخن می‌گوید و بعد می‌اندیشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین ایده رهبر معظم انقلاب در کتاب «انسان 250 ساله» پرداخت و اظهار داشت: استراتژی اهل بیت علیهم السلام در طول زمان بر یک اساس و هدف شکل گرفته است و آن هدف ثابت، هدایت جامعه بشری است. من توصیه می‌کنم که این کتاب را مطالعه کنید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود به تبیین برخی مصادیق رفتارهای امام صادق (ع) در مواجهه با مسائل مختلف در ابعاد سیاسی، اعتقادی و اخلاقی پرداخت و ضمن تأکید بر اهمیت شیوه پاسخ‌دهی به شبهات، تصریح کرد: پاسخ به شبهه گاهی نیاز به مبانی فلسفی ندارد و شیوه پاسخ به شبهه از اهمیت بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • قانون‌گذاری هوش مصنوعی اولویت مجلس نیست/ باید خط قرمزها روشن شود
  • هوای بوشهر بر مدار نارنجی ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم آسمان ارومیه است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • پخش شب آوا از شبکه باران