Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شرکت خودروسازی جیلی چین با خرید سهام دایملر، به پل ارتباطی زیرمجموعه خود ولوو و شرکت مرسدس بنز تبدیل شده است و جدیدترین اخبار از جایگیری پیشرانه های مرسدس در دل خودروهای ولوو حکایت دارد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ، در پی سهام دار شدن شرکت جیلی به عنوان بزگترین سهام دار گروه خودروسازی دایملر اکثر کارشناسان این شراکت را بهانه خوبی برای افزایش تعاملات و همکاری این دو گروه خودروسازی و زیرمجموعه های آنها علی الخصوص شرکت های مرسدس و ولوو می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش مجله آلمانی منیجر، پس از خرید سهام دایملر توسط جیلی احتمال شراکت و همکاری شرکت های ولوو و مرسدس برای فعالیت مشترک در زمینه تکنولوژی های پیشرفته بسیار بالاست. این مجله آلمانی حتی پا را فراتر از پیش بینی تعامل ولوو و مرسدس گذاشته و از قریب الوقوع بودن به اشتراک گذاری پیشرانه و قطعات شرکت مرسدس به ولوو خبر داده است.

به طور کلی می توان گفت مجله آلمانی منیجر سرنخ هایی از یک شراکت بزرگ بین دو غول خودروسازی مرسدس و ولوو را در دست قرار داده است. مجله منیجر همچین از طراحی پلتفرمی جدید برای خودروهای برقی با شراکت دو شرکت ولوو و مرسدس خبر داده است و تنها بخش منحصری این پلتفرم، استفاده از باتری های مجزا و مختص هر شرکت اس تا دو شرکت در زمینه تولید باتری هیچگونه مراوده ای نداشته باشند.

«لی شوفو» مدیر عامل جیلی در ماه فوریه میلادی بود که سهامی به ارزش 9 میلیارد دلار را از دایملر خریداری کرد. خریدی که به منزله مالکیت 9.69 درصدی مدیرعامل جیلی بر گروه خودروسازی دایملر و تبدیل شدن او به بزرگترین سهام دار دایملر است.

شایان ذکر است که شرکت جیلی در سال 2010 میلادی اقدام به خرید ولوو با رقم 1.8 میلیارد دلار کرد و پس از آن در سال 2017 میلادی نیز بخش عمده از سهام شرکت لوتوس را خریداری کرد. جیلی حتی قبل از خرید سهام از دایلمر، نگاه ویژه ای به خریداری سهام از دو غول خودروسازی جهان، ب ام و و فیات کرایسلر داشت که تا امروز محقق نشده است.

 

منبع:خودروکار

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حالا پس از هفت روز نامه این واگذاری به دست فدراسیون فوتبال رسید.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را با واگذاری سهام 85 درصدی اعلام کرد.

در نامه بازیان برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه استقلال به‌طور  تفکیک شده با واگذاری «5 درصد به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی پارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا»، «20 درصد شرکت پتروشیمی تندگویان» و «20 درصد شرکت پتروشیمی بندر امام» انجام شده است.

همچنین در نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه پرسپولیس نیز به طور تفکیک شده با واگذاری «30 درصد به بانک شهر»، «20 درصد به بانک تجارت»، «20 درصد به بانک ملت»، «5 درصد به بانک صادرات»، «5 درصد به بانک رفاه» و «5 درصد به بانک اقتصاد نوین» صورت گرفته است.

در نامه بازیان آمده است:
«به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.»

دیگر خبرها

  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)