Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ،  اگر علت آن اختلالات هورمونی نباشد، مصرف برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند این مشکل را بهبود بخشیده و ناخن‌ها را قوی و سالم نگه دارد. مهم‌ترین این مواد عبارتند از:

زینک
زینک ماده معدنی حیاتی برای سلامت بدن به شمار می‌رود. این ماده تأثیر بسزایی در بهبود زخم‌ها، بالا بردن سیستم ایمنی بدن و رشد مو‌ها و ناخن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود زینک یکی از عوامل اصلی پوسته شدن ناخن هاست. بنابراین مصرف مواد حاوی میزان بالایی از این ماده برای مراقبت از ناخن‌ها ضروری است. غذاهای دریایی، گوشت‌های کم چربی مثل گوشت بوقلمون و مواد غنی شده با زینک میزان زینک دریافتی از رژیم غذایی را بالا می‌برند. فراموش نکنید مصرف بیش از حد این ماده موجب بروز ناراحتی معده و اسهال خواهد شد.

ویتامین‌های گروه B
بیوتین که از خانواده ویتامین‌های B است و به نام ویتامین اچ نیز شناخته می‌شود برای حفظ سلامت ناخن ضروری است. احتمال ابتلا به کمبود بیوتین با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود. بنابراین در افراد مسن‌تر پوسته شدن ناخن‌ها می‌تواند بیشتر مربوط به کمبود بیوتین باشد. مصرف مکمل‌ها ب- کمپلکس بهترین راه برطرف کردن این مشکل است. در مواد غذایی اما ماهی سالمون، جگر، هویج و گل کلم بهترین منابع تأمین ویتامین B به شمار می‌روند.

آهن
آهن برای تولید گلبول قرمز ضروری است. کمبود آهن نیز عوارضی بر سلامت ناخن‌ها خواهد داشت. برای مقابله با این مشکل موادی چون میوه‌های خشک، حبوبات، سبزیجات تیره رنگ، گوشت قرمز، بوقلمون و تخم مرغ را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.

ویتامین c
بدن ما قادر به تولید ویتامین c نیست و لازم است این ویتامین به شکل خوراکی به بدن برسد. کمبود این ویتامین علاوه بر پوسته شدن ناخن‌ها، کاهش سرعت رویش ناخن و موها را نیز در پی دارد. همچنین این ویتامین برای تولید کلاژن که از مواد اصلی تشکیل دهنده مو و ناخن است ضروری است. انواع مرکبات، آب میوه و سبزیجات حاوی ویتامین c هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سبزیجات سیستم ایمنی بدن گوشت مصرف بیش از حد ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در جامعه دارند اما بخوبی نتوانسته‌اند کارکرد خود را در اغلب موارد انجام دهند.

وی افزود: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم منجر به موفقیت در مقابله با مواد مخدر خواهد شد و باید فرهنگ مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود چرا که مواد مخدر گلوله‌ای است که به جوانان ما اصابت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خود را در زمینه مقابله با مواد مخدر مشخص کنند.

رمضانی یادآور شد: باید جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و آگاهی این قشر در مقابله با مواد مخدر ارتقا یابد.

وی پیگیری مصوبات جلسات شورا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بررسی مصوبات جلسات گذشته باید تبدیل به رویه و اولویت شود تا نتایج جلسات بخوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج ضعیف است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

کد خبر 6094938

دیگر خبرها

  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند