Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، سومین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن لحظاتی قبل به کار خود پایان داد تا تنها یک روز دیگر به پایان مرحله مقدماتی این مسابقات باقی مانده باشد. این مسابقات در سومین روز از برگزاری رقابت ها - بدون احتساب روز افتتاحیه - از نیمه گذشت و تنها سه روز دیگر تا پایان این مسابقات و برگزاری مراسم اختتامیه باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس در سومین روز این مسابقات و در نوبت صبح مجموعاً 15 قاری و حافظ کل قرآن کریم در دو بخش روشندلان و بزرگسالان رقابت خود را برگزار کردند. تلاوت ابتدایی نوبت صبح این روز را «مهدی عبرتی» قاری نوجوان کشورمان انجام داد.
در مسابقات نوبت صبح که از ساعت 9 تا 13 در جریان بود، شاهد اجرای مصطفی اصفهانیان، نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم بودیم، اصفهانیان که در نوبت صبح اجرا داشت در گفت وگو با خبرنگار ایکنا، از کسب نمره ای مطلوب در مرحله مقدماتی سخن گفت.
در نوبت صبح همچنین شرکت کنندگان روشندل حاضر در این رقابت ها از موسسه مجتمع نابینایان رودکی بازدید کردند. در این بازدید توضیحاتی در مورد این مرکز برای روشندلان قاری و حافظ قرآن کریم داده شد.
نوبت بعدازظهر این مسابقات تحت تأثیر خبر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اصلی مسابقات قرار گرفت که البته این مهم رخ نداد و در نهایت معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در سالن حضور یافت.
همچنین در این نوبت حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و چند نفر از معاونین در سالن محل برگزاری مسابقات حضور یافته و گفت وگوهایی با رسانه ها انجام دادند.طیبی همچنین در گفت وگوی زنده تلویزیونی نیز حضوریافت.
نوبت بعدازظهر امروز از ساعت 16 و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی شایق، قاری ممتاز کشورمان شروع به کار کرد و تا ساعت 20 که همزمان با تلاوت اذانگاهی حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی کشورمان شد، ادامه یافت. در نوبت بعدازظهر مجموعاً شش قاری و حافظ قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند.
برنامه اصلی نوبت بعدازظهر روز سوم این مسابقات، برنامه تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بود. در این بخش از مدیران کل ادارات اوقاف و امور خیریه، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان قرآن و عترت اوقاف وارشاد، پنج حافظ کل قرآن کریم، چهار موسسه قرآنی و پنج مربی قرآن تجلیل شد.
همچنین در این بخش از سه رسانه فعال در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تجلیل به عمل آمد که در بین آنها نام خبرگزاری بین المللی قرآن نیز قرار داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن و داور برنامه «محفل» در برنامه «جعبه سیاه» شبکه افق گفت: چون آقای علیرضا قربانی فامیلم است، صدای آقای قربانی هم دوست دارم. او پسر دایی‌ام است. این قاری قرآن در پاسخ به واکنش تعجب‌برانگیز مجری گفت: به من نمی‌آید پسر دایی‌ام خواننده باشد؟ البته خوانندگی به صدا ربطی ندارد، به هوش موسیقایی ربط دارد. این قاری همچنین از یک خاطره خنده‌دار درباره وارد شدن سوسک به لباسش هنگام قرائت اذان گفت که در نهایت ختم به خیر شده بود. 

دیگر خبرها

  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه