Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با اکران ۶ فیلم کوتاه منتخب سینمای ایران و جهان در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پاتوق فیلم کوتاه اصفهان محفلی صمیمی برای تماشای فیلم‌هایی از جنس هنر و تجربه است که هر هفته با اکران فیلم‌های ساخت هنرمندان اصفهانی و فیلم‌های کوتاه منتخب سینمای جهان علاقمندان را به گرد هم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم کوتاه "کوزمک" ساخته علیرضا سلمانی‌پور و یونس طراحی است که در خلاصه داستان آن آمده است؛ علی کاپیتان، مالک و ناخدای یکی از کشتی‌های به نمک نشسته دریاچه ارومیه، با وجود خشکی دریا و بیماری تنفسی هم‌چنان به دریا عشق می‌ورزد و در کشتی مخروبه خود زندگی می‌کند تا این‌که شبی…

کوزمک روایتی  از دست رفتن دریاچه ارومیه است. علی کاپیتان، کاراکتر اصلی فیلم همچون دریاچه رو به اضمحلال است و مانند دریاچه دربرابر مرگ کامل مقاومت می‌کند. از دریاچه و کشتی خودش که روزگاری در این دریاچه شناور بوده و حالا به نمک نشسته و تکه‌آهنی بیش نیست دل نمی‌کَنَد؛ اما حتی میل سخن گفتن با دیگران را ندارد، آن‌هایی که رفتند و راه چاره را در ترک کردن دریاچه دانستند.

فیلم کوتاه تور ساخته مسعود میرزایی و اصغر بشارتی است که خطر صید بی‌رویه آب‌زیان برای محیط زیست را به‌تصویر می‌کشد.

فیلم کوتاه تجربی "نفس" به نویسندگی و کارگردانی مُنا مرادی  روایتی جنینی است که خواب می‌بیند...

فیلم کوتاه "دهانه جهنم" ساخته سمیر مِهانوویچ روایتی‌است که در جاریا رخ می‌دهد، یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های روی زمین...

فیلم کوتاه تجربی "تنگ خالی ماهی" اثر عاطفه خادم‌الرضا تصویری از بازتاب رفتار پدر و مادر بر روی رفتارهای فرزندان است.

گفتنی است پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به همت انجمن سینمای جوان اصفهان، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) استان و جهاد دانشگاهی اصفهان دوشنبه هر هفته  از ساعت 17 در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41346/P1361/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود

شهردار سنندج گفت: پارک شهدای شهر سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال عملیات اجرایی ساخت این مجموعه را که شامل‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است، آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم رونمایی از کتاب نامداران موسیقی سنندج اظهار کرد: ساختمان فرهنگی شهرداری سنندج مرمت شده و آماده افتتاح است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: درصددیم که این ساختمان به همراه پارک شهدا که در جوار آن قرار دارد به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود که تاکنون به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارض این کار برای ما مسیر نبوده است‌.

شهردار سنندج ادامه داد: امسال امیدواریم که با حل این مشکلات، بتوانیم عملیات اجرایی ساخت این مجموعه در پارک شهدا را آغاز کنیم که ایجاد خانه هنرمندان، دبیرخانه شهر خلاق موسیقی، کافه کتاب، گذر ورزش و طرح‌هایی دیگری را نیز برای آن در برنامه داریم.

رشیدی تصریح کرد: فرهیختگان و پیشکسوتان شهر سنندج در سطح جهان شناخته شده هستند که خرسندیم امروز مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند نامداران موسیقی سنندج را برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه قول مساعد داد که از چاپ جلد دوم کتاب نامداران موسیقی سنندج نیز حمایت کند.

حمید حاصلی، مدرس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در حوزه موسیقی کُردی تحقیقات بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست و ما داده‌های کمی را به‌ویژه در مورد هنرمندان حوزه موسیقی در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و چاپ کتاب در مورد آنها بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان منبع برای نسل‌های بعدی نیز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

این هنرمند موسیقی تصریح کرد: قطعاً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعفی است که امیدواریم احسان مردوخ روحانی، نویسنده این کتاب، برای جلدهای بعدی آن، نواقص را برطرف کند.

فرشید حسامی، یکی دیگر از هنرمندان شهر سنندج نیز در ادامه این مراسم در مورد کتاب نامداران موسیقی سنندج به نقد و اظهارنظر پرداخت.

به گزارش ایمنا، پخش کلیپ و اجرای گروه موسیقی کردی مسعود طالبانی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 748881

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت