Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشارات قدیانی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 72 کتاب جدید ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، این انتشارات در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 72 عنوان کتاب چاپ اول سال 97 را عرضه خواهد کرد. این کتاب‌ها عمدتا که موضوعاتی چون دینی، ادبیات کهن، رمان‌های کلاسیک، شعر برای کودکان، رمان کودکان و داستان‌های کودک و نوجوان را در بر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس سخنان مسئول روابط عمومی انتشارات قدیانی، با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب، انتشارات داخلی و خارجی بخش قابل توجهی از کتاب‌های منتشر‌ شده را که تاکنون عرضه نکرده‌اند، در این نمایشگاه به مخاطبان و کتاب‌دوستان ارائه خواهند کرد. در این میان انتشارات قدیانی نیز با 142 عنوان از کتاب‌های چاپ اول سال 96 در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

از جمله کتاب‌هایی که از سوی انتشارات قدیانی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد، کتاب «در ستایش هیچ آموزی» اثر عبدالعظیم کریمی است که در سال 1397 منتشر شده است. این کتاب تعلیم و تربیت تنزیهی، بازگشت به اصل است، بازگشت از تربیتی رسمی و بدلی، به تربیت طبیعی و فطری، بازگشت از زندگی فروکاهنده‌ دنیوی، به زندگی فرابرنده اخروی. در این کتاب خرد، آشوب و هنجار‌کوب است که افروختن بینش، جایگزین اندوختن دانش می‌شود و ذهن‌اندوزی تراکمی جای خود را به ذهن‌ورزی تحولی می‌دهد تا هر کس به سبک خود به کشف خود و خلق سرنوشت خود بپردازد.

مجموعه ده جلدی قصه‌های تصویری از «مرزبان‌نامه» به روایت فریبا کلهر با تصویرگری فرهاد جمشیدی از کتاب‌های این انتشارات در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. مرزبان‌نامه کتابی به زبان مازندرانی، نوشته اسپهبد مرزبان است. بعدها سعدالدین وراوینی آن را از زبان طبری به پارسی دری نقل کرد. این اثر، یکی از آثار ارزشمند زبان فارسی است که در نیمه اول قرن هفتم نوشته شد. مرزبان‌نامه از جمله شاهکارهای بی‌چون و چرای ادب فارسی و مازندرانی است. مرزبان‌نامه از زبان حیوانات و به تقلید از کلیله و دمنه نوشته شده‌ است. در واقع، نویسنده کتاب از طریق داستان‌های غیرمستقیم و از زبان حیوانات پندهای خود را به پادشاه زمان خود می‌گوید. و خانم فریبا کلهر آن را به زبانی ساده برای کودکان نوشته است.

«مار در خانه موش»، «دوستی دیو و جهانگرد»، «شاهزاده و درخت معجزه‌گر»، «آهوی اسیر»، «یک پند و سه پند»، «بزغاله آواز‌خوان»، «موش و دوستان دروغگی»، «خروس دنیا دیده»، «گربه و اسب سوارکار»، «سه راهزن» از عناوین این مجموعه هستند.

«ماجراهای سه پسر بچه ؟؟؟» که مجموعه‌ای برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ها است، در هر جلدش داستان مستقلی را مطرح می‌کند و ماجرای سه پسربچه با نام‌های یوستوس، پتر و بوب است که هربار با یک ماجرای پلیسی- کارآگاهی روبه‌رو می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی «ماجراهای سه پسربچه ؟؟؟» خوش‌خوان بودن آن است و نویسنده شیوه روایتی‌ برای آن انتخاب کرده که خواندن کتاب را برای نوجوانان راحت می‌کند. همچنین ترجمه روان حجوانی نیز در برگردان فارسی از جذابیت اثر نکاسته بلکه وی سعی کرده تا حال و هوای اصلی اثر را حفظ کند. هر جلد از کتاب دارای فصل‌بندی‌های مختلف است که به خواننده فرصت می‌دهد در پایان هر فصل مکث کرده و با آرامش بیشتری داستان را دنبال کند و همین امر کمی تصور سنتی یک رمان را از اثر می‌گیرد. شکست‌های داستان در هر فصل به گونه‌ای است که داستان خط سیر عادی خود را دنبال می‌کند و داستان به شیوه کاملا کلاسیک نوشته شده است.

مجموعه ۲۶ جلدی «پیامبران و قصه‌هایشان» نوشته حسین فتاحی با تصویرگری حمیدرضا بیدقی از کتاب‌هایی است که برای گروه سنی 6 تا 10 سال در این دوره نمایشگاه عرضه خواهد شد. کتاب «پیامبران و قصه‌هایشان» با هدف استفاده از ظرفیت حکایات برای شناساندن سیره‌های نبوی نوشته شده و باید گفت که حکایات بیان شده در این کتاب به گونه‌ای است که سعی شده تصویر جامعی از پیامبران الهی به‌ویژه رسول مکرم اسلام (ص)به کودکان معرفی می‌کند.

در کتاب «پیامبران و قصه هایشان» حکایات مربوط به اخلاق اجتماعی، اخلاق فردی، برخورد با طبیعت، برخورد با حیوانات، رابطه انسان با خدا، رابطه با دوستان، رفتار با دشمنان و موضوعات دیگر از 26 پیامبر به خوبی چیده شده‌اند تا مطالعه‌کنندگان با خواندن این مطالب به تصویر درستی از پیامبران الهی دست پیدا کنند.

لازم به یادآوری است، انتشارات قدیانی با صاحب امتیازی نادر قدیانی، در بخش تولید کتاب خردسال، کودک و نوجوان در سطح کشور مقام اول را دارا است و تاکنون نیز هشت بار موفق به دریافت لوح ناشر نمونه کشور از سوی ریاست جمهوری شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب