Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شعرستان مشکین شهر، روزگذشته دوم اردیبهشت در دیدار با سرپرست و مسئولان اداره زندان مشگین‌شهر تصریح کرد: تعداد زیادی از مددجویان در کنار خانواده‌ها و فرزندان در نماز عبادی سیاسی جمعه حضور فعال و مستمر دارند و این از برکات نظام جمهوری اسلامی و توجه خاص مدیریت زندان در فعالیت‌های برون سازمانی در اشاعه و ترویج فرهنگ نماز بوده و این رویکرد دینی در زندان کم نظیر و ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از شرکت مددجویان به همراه خانواده‌هایشان در نماز جمعه تصریح کرد:‌ نماز مهمترین ابزار کنترل در اخلاق و رفتار هر انسانی است و این گونه برنامه‌ریزی‌ها نشان م‌یدهد که مجموعه مدیریت زندان‌های استان و شهرستان چه اندازه به اهداف تربیتی و عقیدتی پایبند هستند.
امام جمعه مشگین‌شهر بیان کرد: کار در زندان با وجود سختی زیادی که دارد یک فرصت است که خداوند متعال به کارکنان زندان‌ها داده تا در اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته نقش‌آفرینی کنند و انتظار می‌رود در این زمینه بیش از گذشته شاهد اقدامات مثبت و موثر باشیم.
باوقار با بیان اینکه اصلاح یک نفر مصداق بارز این است که یک جماعت احیا شده است و اخلاق کریمانه در تاثیرگذاری بر زندانیان اهمیت بسزایی دارد، گفت: در بین زندانیان یک تعداد اسیر نفس شده و به زندان افتاده‌اند و یک تعداد اسیر حوادث و عده‌ای هم عامدانه مرتکب جرم شده‌اند که همه آنها با اخلاق، تربیت و معنویت قابل اصلاح هستند.
امام جمعه مشگین‌شهر با تاکید بر جلب مشارکت فرمانداری در جذب اعتبارات فرهنگی شهرستان نسبت به زندان افزود: در راستای تحقق این مهم مساعدت و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.
خسروی، سرپرست اداره زندان مشگین‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت ستاد اقامه نماز، توسعه و ترویج فرهنگ نماز را در تغییر نگرش و تقویت باورهای دینی مددجویان موفق ارزیابی و بیان کرد: با وجود کمبود روحانی و نیروی تخصصی در حوزه فرهنگی و بالا بودن جمعیت کیفری زندان، نمازهای یومیه در بندها به صورت جماعت برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه آموزش‌های دینی و قرآنی طبق برنامه انجام می‌شود اما باید در راستای بهبود مستمر فعالیت‌ها در این حوزه ، ادارات فرهنگی و دینی به کمک زندان بیایند چرا که اگر زندانی اصلاح شده و جامعه پذیر شود این امر کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
ی با اشاره به شرکت گسترده مددجویان زندان نیم باز و رای باز به همراه خانواده‌های خود در نماز جمعه گفت: این حرکت فرهنگی با همفکری مدیرکل زندان های استان انجام پذیرفته و با همسویی خوبی که با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان داریم تا کنون تعداد 60 نفر از زندانیان حسب فعالیت و تایید مسئول فرهنگی و روحانی ستاد اقامه نماز در 5 نوبت به مرخصی تشویقی اعزام شده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند