Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:47:39 GMT

دانشگاه‌ تنها نوش داروی توسعه نیافتگی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۷۸۶۰

دانشگاه‌ تنها نوش داروی توسعه نیافتگی است

وزیر تحصیلات عالی افغانستان با اشاره به همکاری‌های علمی ایران و افغانستان عنوان کرد: وجود مراکز عالی و دانشگاهی در دو کشور روند توسعه دو کشور را افزایش می‌دهد، شایان ذکر است دانشگاه‌ها تنها نوش دارویی هستند که رنج‌های توسعه نیافتدگی را جبران می‌کنند لذا باید از دستاوردهای دانشگاه‌های دو کشور در راستای توسعه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، "نجیب‌الله خواجه عمری" پیش از ظهر امروز سوم اردیبهشت‌ماه در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچند که ایران و افغانستان مشترکات زیادی دارند اما برگزاری چنین نشست‌هایی زمینه را برای گسترش بین دو کشور در ابعاد فرهنگی و علمی بیشتر ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان اظهار کرد: در پرتو چنین نشست‌هایی است که زمینه شکوفایی استعدادهای درخشان دو کشور نمایان می‌شود، ضمن آنکه خوشبختانه دو کشور با برگزاری چنین نشست‌هایی روند ارتباطات خود را تقویت می‌کنند.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان با اشاره به همکاری‌های علمی دو کشور عنوان کرد: وجود مراکز عالی و دانشگاهی در دو کشور روند توسعه دو کشور را افزایش می‌دهد، شایان ذکر است دانشگاه‌ها تنها نوش داروی هستند که رنج‌های توسعه نیافتدگی را جبران می‌کنند لذا باید از دستاوردهای دانشگاه های دو کشور در راستای توسعه استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که تحصیلات عالی افغانستان قابلیت همکاری در بخش‌های علمی و بازرگانی با کشورهای منطقه و جهان دارد، خوشبختانه گفت‌وگو بین ایران و افغانستان برای توسعه علمی و روابط بازرگانی میان نهادهای دو کشور ایجاد شده است.

خواجه عمری عنوان کرد: بیان همدلی، توسعه بین دو کشور در نهاینه شدن علمی و فرهنگی تاثیر به سزایی می‌تواند داشته باشد، همچنین پایه‌های توسعه اقتصادی و سیاسی در درون دانشگاه‌های دو کشور گذاشته خواهد شد که برای تقویت پایه های همکاری گردهم آمده‌ایم.

وی با تاکید برآنکه همایش توسعه علمی و بازرگانی زمینه خوبی بین دو کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: لازم است که در برنامه ریزی‌های متخصصین دو کشور به نفع دو کشور استفاده کرد؛ شایان ذکر است که حضور دانشجویان افغان در ایران نماد همکاری و همدلی دو کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در یکی از آخرین دیدارها و رایزنی های خود در بانجول و در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی با مامادو تانگارا وزیر امور خارجه گامبیا دیدار و‌ گفتگو کرد.

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزهامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

امیرعبداللهیان با اشاره به ابلاغ سلام‌های دکتر رئیسی به همتای گامبیایی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران اسلامی،  برگزاری و‌ مدیریت موفق اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به همتای خود و دولت و‌ مردم گامبیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیداری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

وزیر خارجه گامبیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، به‌خاطرات خوب خود از سفرش به تهران و اصفهان و مشاهده ظرفیت های گسترده ایران در عرصه های مختلف علم و فناوری و دانشگاهی اشاره و تاکید کرد ما ایرانیان را به شجاعت شان می شناسیم.

وی ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور و مشارکت فعال کشورمان در اجلاس بانجول تاکید کرد: ما خواستار دوستی و همکاری با کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران هستیم.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی نیز در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

 امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو 2024 تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن