Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@21:24:26 GMT

کشف دو کانتینر کیف و کفش قاچاق

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۰۵۰۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از روابط عمومی گمرک ایران؛ ماموران گمرک دوغارون پس از رصد و تطبیق اطلاعات یک محموله ترانزیتی، به آن مظنون شده و با بازرسی آن متوجه شکسته شدن پلمپ آن شدند­و به توقف آن اقدام کردند.

بر اساس این گزارش این دو کامیون حامل دو کانتینر کالای ترانزیتی شامل کیف و کفش و لوازم آرایشی به ارزش 21 میلیارد و 566 میلیون ریال است که از مبدا گمرک شهید رجایی بندرعباس ترانزیت و قصد خروج از کشور از مرز گمرکی دو غارون را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران گمرک با مانیتورینگ هوشمند اطلاعات کالاهای ترانزیتی و رصد از طریق سامانه جامع گمرکی و تحت نظر قراردادن دو محموله خروجی، با تقاطع گیری اطلاعات متوجه توقف نامتعارف دو دستگاه کامیون حامل کالاهای ترانزیتی در طول مسیر شدند که در بازرسی های بیشتر تعویض بارهای اصلی کامیون های ترانزیتی که حاوی کیف و کفش و لوازم آرایشی بود با بارهای دیگر برای ماموران گمرک محرز شد.

بر اساس بازرسی ها و ردیابی های به عمل آمده ماموران گمرک دوغارون این دو کامیون در میانه راه با شکستن پلمپ محموله به تعویض کالای و جایگزینی ضایعات البسه اقدام کرده اند.

ماموران گمرک و ارزیابان پس از رصد اطلاعات به کمک سامانه های هوشمند متوجه مغایرت در اطلاعات محموله و کنترل پلمپ متوجه مغایرت شدند و اقدام به تشکیل پرونده قضایی کردند.

با تشکیل پرونده قضایی رانندگان کامیون اعتراف کردند که نسبت به تخلیه کالای نو و جایگزینی کالای ضایعاتی، در داخل کشور اقدام کرده اند.

با الکترونیکی شدن گمرک ایران و انجام همه­ تشریفات گمرکی در سامانه های الکترونیکی این سازمان، افزایش تخصص و مهارت ماموران گمرک، همچنین­ تجهیز گمرکات به دستگاههای کنترلی، ریسک قاچاق در کشور بالا رفته و عملکرد این سازمان جایگاه جهانی گمرک ایران را ارتقاء داده است.

هم اکنون از گمرک ایران به عنوان یکی از موفق ترین کشورها درسازمان جهانی نامبرده می شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق در آبراه اروند

مرزبانی آبادان اعلام کرد: 80 هزار لیتر سوخت قاچاق در آبراه اروند کشف و ضبط شد و ۱۳ قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

مرزبانان جمهوری اسلامی در آبراه اروند در بازرسی از سه فروند لنج صیادی ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کردند.

این سوخت قاچاق از مبدا هندیجان بارگیری و به مقصد عراق در حال جابجایی بود که توسط مرزبانان جمهوری اسلامی کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان