Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@07:45:12 GMT

برگزاری نشست تخصصی سعدی شناسی در واحد اوز

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۲۲۳۶

برگزاری نشست تخصصی سعدی شناسی در واحد اوز

نشست تخصصی سعدی شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب گفت: «سعدی بزرگترین شاعر است که بعد از فردوسی آسمان ادب فارسی را به نور بوستان و گلستان خود روشن کرد و این نور چنان است که هنوز پس از 7 قرن از تأثیر آن کاسته نشده است.»

رفیعی با توجه به نامداران شعر و ادب ایران اظهار کرد: «بعضی از کشورها تصمیم گرفته‌اند هویت و تکریم از فضلا را از ما یاد بگیرند، همانگونه که سعی کردند پاسداشتی از مولوی و نظامی را خود برگزار کنند و این شاعران را با ملیت خود بیگانه سازند؛ بنابراین نکوداشت و بازگویی فضایل و آثار این افراد نامی وظیفه هریک از آحاد مردمی و ارگان‌های فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با ابراز خشنودی از ترتیب این نشست در واحد اوز گفت: «جای بزرگانی چون سعدی باید در مکان‌های برجسته علمی باشد و دانشگاه علاوه بر آن که لازم است در نکوداشت شخصیت‌های برجسته ملی و مذهبی میزبان باشد، ضرورت دارد در معرفی و زنده نگه داشتن صاحبان اندیشه به نسل‌های حاضر به ویژه جوانان و دانشجویان نیز پیشگام باشد.»

وی خاطر نشان کرد: «ما با برگزاری این نکوداشت و نشست تخصصی در شناسایی فلاسه و ادبا و معرفی آنها به مردم کوشا و فعال بمانیم تا خدای نخواسته دول دیگر خیال مصادره ملیت ایرانی سعدی را به خود راه ندهند.»

در این نشست استادان ادبیات، دانشگاههای منطقه، دبیران ادبیات آوزش و پرورش، انجمنهای ادبی، موسیقی و اصحاب رسانه‌های همگانی شهرهای همجوار، اعضای باشگاه کتابخوانی واحد اوز و رؤسای ادارات فرهنگی حضور داشتند.

حاضران در خصوص ویژگیهای شخصیتی سعدی، غزلها، تنوع موضوع در گلستان و بوستان و انسان شناسی به تفسیر، شعرخوانی و سخنرانی پرداختند.

در این برنامه سه ساعته که در تالار شیخ سعدی(خیریه حاج محمد امین کمالی) واحد برگزار شد، محمدحسین آتش فراز، بخشدار اوز نیز در رابطه با ویژگیهای انسانی سعدی به سخنرانی پرداخت؛ جمعی از مسئولان حاضر و دبیران انجمنهای ادبی شهرهای لار، گراش، خور، فیشور، خنج از جمله افرادی بودند که در راستای اهداف نشست به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد:پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه‌ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود