Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان؛ کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد: ریاض به نیابت از تل آویو در سوریه و یمن می‌جنگد.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل آویو در ایجاد روابط سری و شبکه ائتلاف‌های ناگهانی با شماری از کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این کانال صهیونیستی افزود: این روابط سری در راستای خدمت به منافع سیاسی و عملیاتی اسرائیل است.
کانال دوم رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: عربستان سعودی به نیابت از اسرائیل در سوریه و یمن می‌جنگد. همچنین این منبع صهیونیستی افزود: سخن درباره عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو به مرحله ایجاد ائتلاف و همکاری و هماهنگی‌های مشترک بین دو طرف رسیده است.
کانال دوم رژیم صهیونیستی در گزارشی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده فاش کرده است: اسرائیل توانست کشور‌هایی را که می‌بایست در شرایط طبیعی بزرگترین خطر را برای این رژیم ایجاد کنند در راه رسیدن به اهداف خود ساماندهی کند.
در این گزارش به نقل از عربستان سعودی نیز آمده است: همکاری و هماهنگی نظامی برای هدف قرار دادن کشور‌های عربی دیگر در چارچوب سیاست‌های تل آویو و ریاض نمی‌گنجد. این گزارش می‌افزاید ناوگان هوایی اسرائیل با استناد به اطلاعات امنیتی سعودی اهدافی را در قلب دمشق پایتخت سوریه بمباران کرد و با استناد به این اطلاعات امنیتی سعودی است که توانست پایگاه نظامی‌ای را که مدعی است در آن موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی قرار داشت و در آستانه انتقال به حزب الله بود هدف قرار دهد. همچنین ریاض، تل آویو را تحریک می‌کند تا لبنان را در قبال به دست آوردن میلیارد‌ها دلار بمباران کند و این مطلبی است که سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان نیز به آن در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۱۷ اشاره کرد.
از سوی دیگر خاندان حاکم بر عربستان سعودی به دشمنی با ایران - که بزرگترین خطر برای رژیم صهیونیستی است - مشهورند از این رو مقامات سعودی در سوریه و یمن و منطقه خلیج (فارس) به نیابت از اسرائیل و به طور غیرمستقیم با ایران می‌جنگند.
این در حالی است که ریاض حتی در محافل بین المللی به تل آویو کمک می‌کند تا در برابر تهران بایستد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

کد خبر 6092640

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد