Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با رشد سودآوری فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶ سهام این شرکت نیز با استقبال بالای سهامداران در بورس مواجه شد؛ به گونه ای که از قیمت ثبت شده در ابتدای سال ۹۶ به رقم ۲۸۷۷ ریال در پایان سال دست یافت و ۱۰۴ درصد بازده قیمت به ثبت رسید که با توجه به تقسیم ۱۰۰ ریال سود جمعا ۱۱۱ درصد بازده برای سهامداران شرکت به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بازده بورس در این سال ۲۵ درصد بوده است. به عبارت دیگر، فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار بازدهی داشته است.

این مطلب را امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت و ضمن تشریح دستاوردهای شرکت از نگاه بورس و بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶ و اهداف این شرکت در ۱۳۹۷ به آخرین وضعیت پروژه های شرکت، چشم انداز تولید و فروش و وضعیت سودآوری شرکت در سال جاری اشاره نمود.

وی در همین زمینه اظهار داشت: در سال گذشته، فولاد مبارکه با توجه به رشد قابل توجه سودآوری و بهره برداری از طرح های توسعه، ازجمله طرح توسعۀ فولادسبا، گندله سازی سنگان و افزایش تولید کلاف و تختال، به رقم سود بالاتر از ۵هزار میلیارد تومان دست یافت که از زمان راه اندازی تاکنون، بالاترین رقم سود بوده است.

نادری در ادامه افزود: در سال گذشته، سهام شرکت با میانگین ۶۱ میلیارد ریال ارزش روزانه معاملات، رتبۀ اول را در بین شرکتهای بورس به خود اختصاص داد؛ ضمن اینکه نماد شرکت ۲۳۴ روز کاری باز بود که نشان از نقدشوندگی و سهولت در خریدوفروش سهام دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شاخص کل بورس اوراق بهادار یکی از نماگرهای حساس اقتصاد کشور است، گفت: شاخص بورس در سال ۱۳۹۶، از ۷۷,۴۸۵ واحد به ۹۶,۲۸۹ واحد رسید و رشد ۲۴ درصدی داشت که فولاد مبارکه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شرکتها در بورس، به تنهایی با ۳۱۴۰ واحد (از مجموع ۱۸۸۰۴ واحد) باعث رشد شاخص کل بورس اوراق بهادار شد.

گفتنی است در جریان برگزاری این نمایشگاه که شرکت فولاد مبارکه همراه با شرکتهای بورسی گروه شامل فولاد هرمزگان جنوب، گالوانیزۀ فجر کاشان، شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد و کارگزاری مبین سرمایه میزبان بازدیدکنندگان بود، برخی از شخصیتهای بازار سرمایه، ازجمله دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر امیری، معاون نظارت بر ناشران بورس، از نزدیک از غرفۀ گروه فولاد مبارکه اصفهان بازدید کردند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور فعال شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ۳۹۰ شرکت داخلی و خارجی در بخشهای مختلف ازجمله شرکتهای کارگزاری بورس، شرکتهای سرمایه گذاری، شرکتهای بیمه و ناشران بورس از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد.

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه سرمایه گذاری شاخص نمایشگاه بین المللی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با صندوق پوشش ریسک گفت: تمام کار‌های آن انجام شده و منتظر مجوز نهایی سازمان بورس هستیم تا به امید خدا مراسم رونمایی از صندوق پوشش ریسک را داشته باشیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان برای رونمایی از این صندوق زمان دقیقی را اعلام کرد؟ گفت: تعیین کننده این موضوع سازمان بورس است.

گودرزی در رابطه با اهمیت صندوق پوشش ریسک هم اظهار کرد: مهم‌ترین فاکتور صندوق پوشش را باید این گونه مطرح کرد که کسانی که علاقمند هستند در بازار‌های نوین معامله کنند ولی دانش کافی ندارند و همچنین حاضر هستند سطح ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند با سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها در بازار‌های مشتقه بدون این که بخواهند دانش خیلی تخصصی داشته باشند فعال شوند.

او افزود: صندوق‌های پوشش ریسک کمک می‌کنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازار‌های مشتقه استفاده کنند و از دانش و تجربه متخصصان بازار سرمایه برای کسب بازده متناسب با ریسک خود بهره ببرند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟