Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@00:00:06 GMT

هنر ایرانی – اسلامی در فرش ایرانی تجلی می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۳۹۶۳

هنر ایرانی – اسلامی در فرش ایرانی تجلی می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردرود به خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهر سردرود اظهار کرد: شهر سردرود با عناوین مختلفی شناخته شده و به شهر تابلو فرش ایران مشهور است.

وزیر ارشاد شهر سردرود را شهری دین‌دار، تاریخی و تمدنی و در عین حال گردشگری عنوان کرد و افزود: شهر سردرود با آن‌که هویت و شناسنامه ایران اسلامی را با تابلو فرش حفظ کرده و از سویی کالایی نداریم همانند تابلو فرش با هویت و تمدن ایرانی گره خورده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هنر ایرانیاسلامی در فرش ایرانی تجلی می‌یابد، ابراز داشت: فرش ایرانی که همراه با زیبایی‌ها، هنر و ظرافت‌ها و هم مزه هنر ایرانیاسلامی دارد.

صالحی تصریح کرد: فرش ایرانی که توام با هنر بوده کنار آن نقشی در اقتصاد کشور دارد، بی‌نظیر و بی‌همتاست، فرش ایرانی با اینکه در حوزه اشتغال و صادرات غیرنفتی جزو مهم ترین‌ها از آن یاد می‌شود در واقع صادرات آن به منزل صادرات کالای فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانیاسلامی با صادرات فرش منتقل می‌شود، گفت: بسیار خرسندم امروز بازدیدی که از شهر سرودرود داشتم و ۸۰۰ کارگاهی که در حال بافت تابلو فرش بوده‌اند و ده‌ها هزار نفر در این صنعت فعالیت دارند نشان می‌دهد که سرودرودی‌ها کاملاً با هنر فرش بافی اجین هستند.

وزیر ارشاد با ذکر اینکه شهر سردرود به‌خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خطر سرقت محتوایی از تابلو فرش‌های شهر سردرود وجود دارد و طراحی شناسنامه تابلو فرش سردرود اقدامی خوب و اساسی بوده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 دین سرقت فرش فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی