Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر سردرود شناسنامه هویت ایرانی را در قالب تابلو فرش حفظ کرده است.
به گزارش ایسنا، مطنقه آذربایجان شرقی، سید عباس صالحی در جلسه شورای اداری شهرستان سردرود با بیان این‌که خوشحالم که به مناسبت سفر ریاست جمهوری به تبریز همراه با کاروان دولت تدبیر و امید در خدمت شما هستیم، گفت: سلام هیات دولت را به اهالی این شهر می‌رسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردرود با عناوین مختلف شناخته می‌شود، شهر تاریخی و تمدنی، شهر دینداری، شهری که فضای طبیعت و گردشگری‌اش قابل توجه بوده و شهری که پایتخت تابلو فرش ایران است.
وی افزود: این بازدید کوتاه تصویری که از این شهر شناخته بودیم را عمیق تر کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرش ایرانی را نمادی از شناسنامه و هویت ایرانی دانست و ادامه داد: هیچ کالایی همچون فرش با هویت ایرانی ما گره نخورده است.
وی اظهار کرد: هنر اسلامی و ایرانی در فرش ایرانی تجلی یافته است و فرش ایرانی هم مزه ایرانی و اسلامی را دارد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرش ایران ترکیبی از هنر و زیبایی شناختی و ظرافت هاست و هنرهای انتزاعی با این ظرافت‌ها به هم وصل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش فرش در حوزه اقتصادی کشور اظهار کرد: فرش در کنار وجه هنری نقشی که در اقتصاد ایران داشته و دارد، بی نظیر و مثال زدنی است. فرش در حال حاضر مهم ترین حوزه اشتغال و صادرات غیر نفتی و صادرات کالای فرهنگی وهنری در کشور است.
وی با بیان این‌که فرهنگ ایران با فرش منتقل می شود، گفت: امروز که بازدید کوتاهی از شهر سردرود داشتیم، کاملاً مشهود است که در شهری که 800 کارگاه تولیدی فرش فعالیت می‌کند و ده‌ها هزار نفر در خارج از این استان متصل به این صنعت هستند، صنعت فرش سرمایه عمیق و عظیمی در همه زمینه‌ها است.
صالحی تاکید کرد: شهر سردرود شناسنامه هویت ایرانی را در قالب تابلو فرش حفاظت کرده و انتقال می‌دهد.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طراحی شناسنامه تابلو فرش در شهر سردرود گفت: طراحی شناسنامه تابلو فرش کار جالب و اساسی بوده است این کار می‌تواند از این کالای فرهنگی صیانت کند؛ چرا که خطر سرقت‌های محتوایی از این تابلو فرش‌ها وجود دارد.  
وی در پایان با بیان اینکه همه مشکلات مطرح شده توسط مسئولان این شهرستان را به هیأت دولت می‌رسانم، گفت: گفت‌وگوهایی باید در خصوص روند اجرای پروژه‌های خواسته شده انجام شود چون اعتبار ملی به دلیل وجود پروژه های نیمه تمام کافی نیست و باید برای انجام درخواست‌های مطرح شده از اعتبار استانی استفاده کرد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 سرقت شورای اداری صنعت فرش فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است