Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهترین راه حل تعمیرات سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی درخواست کمک از کارشناسان فنی است.

تعمیر کولر گازی و جاری شدن نسیم بهاری در خانه

شاید در نظر اول  ارتباط تعمیر کولر گازی و جاری شدن نسیم بهاری در منزلتان قدری تعجب ‌برانگیز به نظر برسد! اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کولر گازی یکی از لوازم خانگی کاربری و پرمصرف است که جهت تأمین سرمایش یا گرمایش منازل، ادارات و حتی اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال تصور کنید بعد از یک روز کاری شلوغ و طاقت فرسا به منزل برگشته‌اید و قصد دارید تا در برابر نسیم بهاری  جاری شده از کولر گازی به استراحت بپردازید. اگر ریموت کنترل کولر گازی از کار افتاده باشد یا این که به دلیل خرابی قطعات درونی دستگاه نتوانید از آن استفاده کنید عمق فاجعه مشخص می‌شود! زیرا مجبور هستید گرمای محیط را تحمل کنید!

بهترین راه حل در این حالت درخواست کمک از کارشناسان فنی فدک تهویه است. پس از سرویس و تعمیر کولر گازی دستگاه همانند روز اول قابل استفاده خواهد بود و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

داکت اسپیلت و تفاوت آن با کولر گازی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند داکت اسپیلت همان کولر گازی است و در هنگام خرید نمی‌توانند تفاوت این دو سیستم را تشخیص دهند و یک سیستم سرمایشی مناسب برای منزل مسکونی یا شرکتشان خریداری کنند!

داکت اسپیلت شاید شباهت زیادی به کولر گازی داشته باشد اما از آن بسیار پیشرفته‌تر است. سرمایش این دستگاه نسبت به کولر گازی بیشتر است و با وجود این سرمایش فوق العاده از مصرف انرژی بسیار کمی برخوردار است.

درون داکت اسپیلت یک فیلتر جهت پاکسازی محیط از ویروس‌ها و آلودگی‌ها تعبیه شده است تا محیط خانه همیشه با طراوت و تمیز باشد. همچنین طراحی این سیستم سرمایشی به گونه‌ای صورت پذیرفته است که رطوبت محیط همیشه در حد متعادل باقی بماند و نفس کشیدن را برای اعضای خانواده راحت‌تر کند.

با وجود طراحی فوق العاده و قدرت بالایی که این سیستم سرمایشی دارد باز هم در برابر خطاهای احتمالی مصون نیست و اگر سرویس داکت اسپیلت یا تعمیر داکت اسپیلت به موقع انجام نشود ممکن است که دستگاه صدمات بیشتری ببیند و دیگر قابل استفاده نباشد!

یک خانه گرم و آرامش بخش با پکیج دیواری مناسب

 با توجه به مصرف زیاد بخاری‌های گازی و شومینه‌ها و خطراتی مانند سوختگی و گاز گرفتی این وسایل گرمایشی، یک وسیله کاربردی تحت عنوان پکیج دیواری طراحی و عرضه شده است. این سیستم گرمایشی جمع و جور است و به راحتی می‌توانید آن را در آشپزخانه در کنار کابینت‌ها یا درون تراس نصب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

این سیستم سرمایشی کوچک می‌تواند آب گرم شوفاژهای منزل جهت گرما بخشی محیط را تأمین کند. همچنین با وجود یک پکیج دیواری مناسب نگرانی از بابت وجود آب گرم در حمام و آشپزخانه نخواهید داشت.

پکیج دیواری نیز مانند سایر لوازم خانگی ممکن است در هنگام استفاده مستهلک شود و نیاز به انجام تعمیرات داشته باشد! اگر سرویس پکیج دیواری یا تعمیر پکیج دیواری را به موقع انجام ندهید باید با آب سرد حمام کنید و با شال و کلاه و جوراب تلویزیون تماشا کنید! زیرا دیگر منزلتان گرما و آرامش همیشگی را نخواهد داشت.

اهمیت سرویس چیلر و سردخانه مختلف

شاید با شنیدن نام سردخانه در کنار سایر وسایل سرمایشی یا گرمایشی اندکی تعجب کنید! زیرا ار سردخانه ها برای نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی استفاده می شود.

اما اهمیت این وسایل سرمایشی نسبت به سایر وسایل نام برده شده بیشتر است؛ زیرا با وجود طراحی ویژه‌ای که دارد از گازهای مبرد و اجزای خنک کننده بسیار قوی استفاده می‌کند تا بتواند برودت هوای مورد نیاز در یک سردخانه را تأمین کند.

حال تصور کنید چند ساعت سردخانه به دلایل نامعلومی از کار بیفتد و دیگر قابل استفاده نباشد! مواد غذایی موجود در سردخانه تا زمان مراجعه تعمیرکاران و عیب یابی و تعمیر سردخانه به طور کامل فاسد می‌شوند؛ زیرا با توجه به پیچیده‌تر بودن طراحی این سیستم سرمایشی فرآیند عیب یابی و تعمیر آن زمان برتر خواهد بود.

یکی دیگر از سیستم های سرمایشی که امروزه کاربرد زیادی دارد چیلرها هستند که در مکان های بزرگ مانند هتل ها و مجتمع های بزرگ استفاده می شود و به عنوان یک منبع سرمایشی برای کل اهالی مجتمع کاربرد دارد به نحوی که در صورت خرابی یکی از اجزای چیلر کل اهالی ساختمان در گرما می مانند

قبل از این که چیلر دچار مشکل شود علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد! بنابراین بهترین روش استفاده از خدمات فدک تهویه جهت سرویس و تعمیر چیلر های مختلف به صورت دوره‌ای است. در هنگام سرویس ایرادات کوچک برطرف می‌شوند. تا به یکباره چیلر موجود در ساختمان از کار نیفتد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیستم گرمایشی کولر گازی سیستم سرمایش اسپیلت چیلر پکیج دیواری فدک تهویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی

معرفی انواع چیلر های تراکمی

چیلرهای تراکمی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت اند از:

چیلرهای تراکمی هوا خنک (Air-Cooled Chillers)

در این نوع چیلر، گرما از طریق هوا به طرف بیرونی فرستاده می‌شود. این نوع چیلرها مناسب برای محیط‌هایی هستند که به راحتی اجازه اتصال به یک منبع آبی ندارند.

چیلرهای تراکمی آب خنک (Water-Cooled Chillers)

در این نوع چیلر، گرما از طریق یک سیستم آبی بیرونی (مانند یک منبع آب سرد) انتقال داده می‌شود. این نوع چیلرها عمدتاً برای مواردی استفاده می‌شوند که امکان دسترسی به منابع آبی فراهم است.

چیلرهای تراکمی از نظر کارایی، مصرف انرژی و عمر مفید، معمولاً بهتر از چیلرهای دیگر هستند و به طور گسترده در محیط‌های صنعتی، تجاری، و مسکونی استفاده می‌شوند.

در چیلر های تراکمی از چه کمپرسور هایی استفاده می شود؟ 

در چیلرهای تراکمی از انواع مختلفی از کمپرسورها استفاده می‌شود، اما چهار نوع اصلی کمپرسورهای مورد استفاده در این نوع سیستم‌ها کمپرسورهای پیستونی، کمپرسور های پیچی، کمپرسور اسکرال و کمپرسور اسکرو می باشند که عبارت اند از:

کمپرسورهای پیستونی

این نوع کمپرسورها از حرکت پیستون برای فشردن مایع ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها معمولاً برای بارهای کم تا متوسط مناسب هستند و در سیستم‌های چیلر کوچک و متوسط استفاده می‌شوند.

کمپرسورهای پیچی

این نوع کمپرسورها از یک یا چند پیچ برای ایجاد فشار و فشردن مایع ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها برای بارهای بالا و کاربردهای صنعتی مناسب هستند و در چیلرهای بزرگ و صنعتی استفاده می‌شوند.

لازم به ذکر است که انتخاب نوع کمپرسور به عواملی مانند اندازه و نوع سیستم چیلر، نیاز به سطح صوت، کارایی و هزینه‌ها بستگی دارد.

کمپرسورهای اسکرو

کمپرسورهای اسکرو تبرید از یک یا چند پیچ برای فشردن مایع ترکیبی استفاده می‌کنند. آنها برای بارهای بالا و کاربردهای صنعتی مناسب هستند و در چیلرهای بزرگ و صنعتی استفاده می‌شوند.

کمپرسورهای اسکرال

در این نوع کمپرسور، دو پیچ (یکی ثابت و دیگری متحرک) به هم متصل می‌شوند و همزمان به حرکت می‌پردازند. این نوع کمپرسورها برای کاربردهای کوچک و متوسط، به ویژه در چیلرهای خانگی و تجاری کارآمد هستند.

طرز کار چیلر های تراکمی

در این سیستم، یک کمپرسور با استفاده از قدرت مکانیکی، گاز را فشرده می کند و حرارت آن را بالا می برد سپس، گاز فشرده شده به یک مبدل حرارتی انتقال داده می شود که به عنوان مبدل فشرده-مایع شناخته می شود.

در آخرمایع فشرده شده با تحریک حرارتی به صورت بخار تبخیر می شود و حرارت مورد نیاز برای تبخیر، از محیط اطراف جذب می شود سپس، بخار تولید شده به یک مبدل حرارتی منتقل می شود که به عنوان مبدل بخار-آب شناخته می شود.

در این مبدل بخار از آب خنک‌ شده عبور می‌کند و به آب یخ تبدیل می‌شود. آب یخ تولید شده در محفظه ذخیره می شود و برای خنک کردن هوا یا سایر برنامه های خنک کننده استفاده می شود.

سیستم چیلر تراکمی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

چیلرهای تراکمی، مانند هر دستگاه تهویه مطبوع دیگر، از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که هر یک وظیفه خاصی را انجام می‌دهند. در ادامه، اجزای اصلی یک چیلر تراکمی را بررسی می‌کنیم:

کمپرسور: این قسمت مسئول فشردن بخار تبخیری است که از تبخیرگر خارج می‌شود. کمپرسور فشار بخار را افزایش می‌دهد تا بتواند بخار را به مبدل حرارتی (کندانسور) ارسال کند. تبخیرگر: این قسمت مسئول تبدیل مایع ترکیبی به بخار است. در اینجا، گرما از محیط یا فرآیندی که باید خنک شود، جذب می‌شود و مایع به شکل بخار تبخیر می‌شود. کندانسور: این قسمت مسئول تبدیل بخار فشرده‌ شده به مایع است. در اینجا، گرمای بخار تخلیه می‌شود و بخار به شکل مایع (معمولاً آب خنک) تبدیل می‌شود. مبدل حرارتی: این قسمت‌ها برای انتقال حرارت بین مایع ترکیبی و محیط خارجی (هوا یا آب سرد) استفاده می‌شوند. این مبادل حرارتی‌ها در تبخیرگر و کندانسور وجود دارند. سیستم کنترل: این سیستم مسئول کنترل و نظارت بر عملکرد اجزای چیلر است. این شامل سنسورها، کنترلرها و دستگاه‌های الکترونیکی است که وظیفه کنترل دما، فشار و سایر پارامترهای مربوطه را دارند. کاربرد های چیلر تراکمی

چیلرهای تراکمی به دلیل داشتن قابلیت‌های خاص، برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند. در زیر به برخی از کاربردهای چیلرهای تراکمی اشاره می‌کنیم:

سیستم تهویه مطبوع صنایع غذایی بسته‌بندی صنایع پالایشگاهی تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های انتقال حرارت صنایع نیروگاهی

مشخصات فنی چیلرهای تراکمی

مشخصات فنی این دستگاه می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی از جمله اندازه، ظرفیت خنک کنندگی، کارایی، ویژگی‌های فنی، و سیستم کنترل بستگی دارد. در ادامه، مشخصات فنی مهمی که ممکن است در چیلرهای تراکمی مشاهده شود را بررسی می‌کنیم:

ظرفیت خنک کنندگی

این مشخصه نشان ‌دهنده حجم حرارتی است که یک چیلر می ‌تواند از محیط یا فرآیندی که قرار است خنک شود، جذب کند. این به طور معمول به واحد تاکنس بر ساعت یا به واحد کیلووات بیان می‌شود.

مصرف برق

توان مصرفی چیلر در حین عملکرد را مشخص می کند.

دمای خروجی

این مشخصه نشان‌ دهنده دمای خنک شده خروجی از چیلر است و واحد آن درجه سانتیگراد است.

فشار کاری

این مشخصه در مورد فشار فعالیت چیلر است و با واحد بار، پاسکال اندازه گیری می شود.

سیستم کنترل

این شامل ویژگی‌های مربوط به کنترل دما، رطوبت، و دیگر پارامترهای فرآیندی است که ممکن است در چیلرها برای بهبود عملکرد و کنترل دقیق تر مورد استفاده قرار گیرد.

طول عمر سیستم تهویه تراکمی
طول عمر چیلرهای تراکمی معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ سال است اما این زمان می‌تواند با توجه به شرایط نصب و استفاده، کیفیت و برند تجهیزات، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای و دقیق، محیط استفاده و تنظیمات بهینه، متفاوت باشد.

سخن آخر

در نهایت، چیلرهای تراکمی نقش بسیار مهمی در صنعت تهویه مطبوع و سیستم‌های تبرید دارند. با ارائه قابلیت خنک کنندگی بالا، کارایی مناسب و قابلیت اطمینان، این دستگاه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برای خنک کردن محیط‌های مسکونی، تجاری و صنعتی به کار می‌روند.

با توجه به اهمیت و گستردگی استفاده از چیلرهای تراکمی در صنعت، انتخاب نوع مناسب این محصول به پارامترهای مختلفی وابسته است و بهتر است که پیش از هر اقدامی در زمینه خرید و انتخاب با مشاورانی مجربی ارتباط داشته باشید. روتوپارس یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه می باشد.

دیگر خبرها

  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • سیستم تله‌متری بارگیری میعانات گازی در مدار قرار گرفت
  • تقلب در تعمیر کولر
  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن