Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:50:57 GMT

سومین مرکز پژوهش‌های اسلامی در گلستان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۵۷۴۵

سومین مرکز پژوهش‌های اسلامی در گلستان افتتاح می‌شود

گرگان - رئیس مرکز حوزه علمیه الزهرا گرگان گفت: سومین مرکز پژوهش‌های اسلامی در مدرسه علمیه الزهرا گرگان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیگم میرکریمی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح مرکز پژوهش‌های اسلامی در حوزه علوم انسانی در گرگان خبر داد و اظهار کرد: این مرکز به‌ عنوان سومین مرکز پژوهشی علوم اسلامی کشور در گرگان با حضور معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرکریمی با بیان اینکه در جهت ارتقاd جایگاه حوزه علمیه خواهران مرکز تخصصی بانوان توسط حوزه علمیه خواهران احداث خواهد شد، گفت: از سال ۷۶ تاکنون برخی از فارغ‌التحصیلان در مراکز علمی و نهادهای مختلف مشغول به فعالیت شدند و این در حالی است که بسیاری از ظرفیت‌ها به کار گرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز برای تولید علم، معارف، پژوهش در خصوص مسائل روز جامعه و موضوعات اختصاصی بانوان مناسب خواهد بود، افزود: گرد هم آوردن زنان پژوهشگر در یک محیط علمی و  پاسخگویی به نیازهای تخصصی از فعالیت‌های تعریف‌ شده این مرکز به شمار می‌آید.

میرکریمی افزود: سطح چهار حوزه معادل مقطع دکترا از مهرماه سال گذشته آغاز شده و در این سطح پنج طلبه در ترم دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی از راه‌اندازی مدرسه علمیه الزهرا در سال ۶۰ خبر داد و افزود: اکنون این مدرسه با هدف تربیت بانوان دین‌ شناس، مسلط به تبلیغ و پاسخگو به نیازهای علمی و معرفتی جامعه در داخل و در حوزه بین‌الملل تأسیس شد.

 رئیس مرکز حوزه علمیه الزهرا گرگان گفت: مدرسه علمیه الزهرا گرگان در سطوح دو، سه و چهار طلبه تربیت می‌کند که تعداد طلبه‌های سطح دو، هزار و  ۱۸۰ نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۰ نفر مدرک فارغ‌ التحصیل خود را دریافت کرده و از ۲۸۰ نفر  طلبه سطح سه، ۴۱ نفر فارغ‌ التحصیل شدند.

میرکریمی اظهار کرد: طبق آمار اعلام‌ شده در حال حاضر ۲۳۹ نفر در رشته‌هایی همچون فقه و اصول، تفسیر و کلام مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ حوزه علمیه در گلستان مشغول به فعالیت هستند که ۱۱ مرکز در سطح دو، یک مرکز در سطح سه و یک مرکز در سطح چهار  دایر است.

رئیس مرکز حوزه علمیه الزهرا گرگان گفت: این مرکز در استان تنها مرکز علمیه‌ای است که توانسته در تمام سطوح فعالیت داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ مرکز پژوهش‌های اسلامی الزهرا و مرکز تخصصی سطح چهار الزهرا، پنجم اردیبهشت در مدرسه عالی و مرکز تخصصی الزهرا گرگان افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران گرگان مرکز پژوهش ها مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان بارش باران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه بارش برف کهگیلویه و بویراحمد بیرجند ارتش جمهوری اسلامی ایران یاسوج هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه، سطح اساتید حوزه علمیه را خوب برشمرد و گفت: امروز سازندگی در همه حوزه‌ها بویژه تعلیم و تربیت باید در اولویت قرار گیرد.


آیت الله طباطبایی داشتن اخلاق اسلامی در کلاس‌های درس را امری لازم و ضروری برشمرد و افزود: تربیت انسانی و اسلامی در کنار تدریس بسیار مهم است و در شرایط کنونی ریشه ماندن در این مسیر را بیش از پیش هموار میکند.


معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه اصفهان نیز با بیان اینکه در این مراسم از ۱۴ استاد برتر قدردانی شد گفت: در سراسر استان بیش از ۶۰۰ نفر معلم در بیش از ۴۰ مدرسه تحت پوشش حوزه علمیه مشغول به فعالیت هستند.


حجت الاسلام محمدحسن ترابی افزود: افراد برتر بشاخص‌های تعریف شده را مانند نظم در ارایه دروس، کیفیت مطالب ارایه شده، استفاده از روش‌های نوین در اموزش داشته اند.

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد