Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارائه شکایت به کمیسیون مشترک برجام را یکی از گزینه های احتمالی ایران پس از اعلام تصمیم ترامپ دانست و گفت: این بار نقض صریح ماده 36 برجام مورد استناد قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه پس از دیدار با وزیرخارجه بلژیک در جمع خبرنگاران ایرانی در سازمان ملل افزود: روند پیش بینی شده در برجام، ارائه همه گونه شکایت به کمیسیون مشترک است و تا کنون 11 بار در طول حدود دو سال گذشته، رسما به کمیسیون برجام و با نامه نگاری به خانم موگرینی شکایت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از هر نامه نگاری، جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان و حتی دو مورد در سطح وزرا تشکیل شده و مورد بحث قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: تفاوت فعلی در این است که این بار رسما ماده 36 برجام مورد اشاره و استناد قرار می گیره که پاسخ به نقض صریح و جدی برجام است. باید آماده باشیم برای این که یکی از انتخاب های ممکن ما بعد از اقدام آقای ترامپ که البته هنوز هم معلوم نیست، چه خواهد، می تواند این گزینه ما باشد.

اروپایی ها بدانند حفظ ایران در برجام مهم است
ظریف درباره تلاش های مربوط به حفظ آمریکا در برجام از طرف اروپا هم گفت: این ضرورت را احساس می کنیم که اروپایی ها باید متوجه باشند آنچه مهم است حفظ ایران در برجام است. ایران بوده است که به تمام تعهدات خود در برجام به درستی عمل کرده است و باید آمریکایی ها را مجبور کنند که تعهدات خودشان را اجرا کنند به جای این که ادعاهای جدیدی را مطرح کنند.

وی درباره برگزاری نشست با اعضای 1+5 در حاشیه اجلاس اخیر سازمان ملل هم اظهار کرد: در این نشست، 1+5 و ایران را نداریم، البته همه وزرای 1+5 هم در این نشست حضور ندارند، اما گفت و گوهایی در حاشیه این نشست، بین ما و اعضای اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا انجام شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: از فرصت استفاده کردیم برای گفت و گو با نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه ها و جلسات بسیار زیادی در این سه روز داشتیم. هم جلسات عمومی و هم جلسات دو جانبه با رسانه ها ، گروه های فکری و افراد ذی نفوذ در خارج از دولت آمریکا و با ایرانیان داشته ایم.

ظریف از روز پنج شنبه وارد نیویورک شد و قرار است روز سه شنبه در اجلاس عالی رتبه صلح پایدار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنرانی کند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در ابلاغی سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در ابلاغی مهرداد محلوجی را به‌عنوان «سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰» منصوب کرد.

در متن ابلاغ شهردار اصفهان خطاب به مهرداد محلوجی آمده است:

«با عنایت به لزوم رسیدگی به اختلافات میان مالکین اراضی شهری و شهرداری در خصوص نحوه ساخت‌وساز املاک و با توجه به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری و نظر به تعهد تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ منصوب می‌شوید.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با برنامه‌ریزی عالمانه و تحول‌آفرین در گسترش خدمات زیربنایی و تحقق برنامه‌های توسعه شهری و اهداف راهبردی شهرداری که متضمن منافع و مصالح عامه مردم است، همت گمارید.

امید است صرفاً رضایت خدا خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و هم‌اندیشی و تعامل با شهروندان در پیشبرد اهداف آن مدیریت موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747505

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم