Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@22:51:29 GMT

هرگز شمع تولد فوت نکنید چون خطرناک است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۶۵۳۶

هرگز شمع تولد فوت نکنید چون خطرناک است

محققان در آخرین مطالعه خود دریافتند فوت کردن شمع در مراسم مختلف می تواند انتقال باکتری ها را تا 1400 درصد افزایش دهد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، عادت فوت شمع تولد عامل انتقال باکتری های بیماری زا است!محققان دانشگاه کلمسون آمریکا گسترش باکتری ها را در زمان فوت کردن شمع تولد قبل از برش کیک بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، باکتری ها بخش غیراجتناب زندگی هستند که تقریبا در تمامی تماس های انسانی وجود دارند. چه مفید و چه بیماری زا، مهم است بدانید که این باکتری ها چگونه منتقل شده و با راه های جلوگیری از آلودگی آشنا شوید. بیماری های ناشی از باکتری های بیماری زا که به سرعت از طریق جمعیت منتشر می شوند، دغدغه اصلی سلامت عمومی جامعه امروز هستند.فوت شمع تولد

خطر جدی فوت کردن شمع تولد برای سلامتی

محققان عنوان می کنند بعد از فوت کردن شمع ها، احتمال انتقال باکتری ها به کیک به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.به گفته محققان با فوت کردن شمع ۱۴۰۰ درصد احتمال انتقال باکتری های مجرای تنفسی شخص فوت کننده به سطح کیک وجود دارد و ممکن است به فردی که بعداً آن کیک را می خورد منتقل شود.

محققان در این مطالعه کیک مصنوعی با استفاده از فوم پلی استایرن ساختند. بعد از آن لایه‎ای از فویل روی آن پوشاندند و شمع‎ها را روی آن قرار دادند. از برخی از شرکت‎کنندگان در این آزمون خواستند کمی پیتزا بخورند و شمع را فوت کنند. البته به غیر از پیتزا ۱۱ نوع خوراکی دیگر هم به داوطلبان داده شد.

نتیجه این آزمایش نشان داد خوردن هر نوع غذا مقدار باکتری اضافه شده به سطح کیک را به اندازه‎ای خاص افزایش می‎دهد و البته میانگین آن ۱۴ هزار برابر است. با این حال محققان تاکید دارند این باکتری‎ها معمولا باعث بیماری نمی ‏شوند و این مطلب فقط برای اطلاع از مقدار باکتری‎ای که با فوت کردن شمع روی کیک اضافه می ‏شود.

یکی از محققان این آزمون مدعی شده باکتری‎های روی کیک معمولا باعث بیماری نمی ‏شوند و تنها در مواردی خاص که فرد مریضی واگیردار داشته باشد می ‏تواند احتمال ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

منبع:نمناک

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست

تحقیقات جدیدی که از سوی مؤسسه ملی سلامت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که کلسترول خوب ممکن است به اندازه کافی برای جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد مؤثر نباشد.

به گزارش فارس، دانشمندان تا مدت‌ها از سطح کلسترول خوب (HDL) به عنوان شاخصی برای پیش بینی احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌کردند، اما یافته‌های اخیر بیانگر آن است که HDL نمی‌تواند به اندازه‌ای که محققان روی آن حساب باز کرده اند، برای همه گروه‌های جامعه مؤثر واقع شده و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

 تحقیقات نشان می‌دهد: پایین بودن سطح HDL در سفیدپوستان با خطر بالای ابتلا به حملات قلبی مرتبط است، اما این امر در سیاه پوستان صدق نمی‌کند و سطح بالای این کلسترول نمی‌تواند برای این گروه از افراد نقش پیشگیرانه‌ای داشته باشد. در مقابل، بالا بودن سطح این نوع کلسترول در هیچ کدام از این دو گروه با خطر بیماری‌های قلبی ارتباطی ندارد.

به عبارتی، این مطالعات، مؤثر بودن HDL را برای همه گروه‌های جامعه زیر سؤال می‌برد و محققان این موضوع را پذیرفته اند که سطح پایین HDL، صرف نظر از نژاد می‌تواند مضر باشد و برای رسیدن به این نتیجه، آزمایش‌های گسترده‌ای را روی حدود ۲۴ هزار بزرگسال آمریکایی انجام دادند.

پژوهشگران در این یافته‌ها علاوه بر تأیید نقش LDL و تری گلیسیرید در افزایش نسبی خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، دریافتند که میزان پایین کلسترول HDL تنها می‌تواند شاخصی برای بروز احتمالی بیماری قلبی و عروقی در سفیدپوستان باشد. محققان به دنبال راهکارهای متفاوتی هستند که در آینده شاخص‌هایی فراتر از میزان کلسترول HDL بتواند به پیش بینی وقوع حملات و بیماری‌های قلبی در بیماران کمک کند.

آن‌ها در این راه از تئوری‌های مختلفی، چون HDL بالاتر و کیفیت عملکرد HDL استفاده می‌کنند که نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. محققان ویژگی‌های کلسترول HDL را به روش‌های میکروسکوپی بررسی کرده اند که از آن جمله می‌توان به تجزیه و تحلیل صدها پروتئین مرتبط با انتقال کلسترول و چگونگی تغییر این ارتباطات بر پایه یک یا گروهی از پروتئین‌ها اشاره کرد که ممکن است به بهبود پیش بینی‌ها از بروز مشکلات قلبی و عروقی کمک می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی