Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب بستک با دستور کار بررسی مصوبات پیشین - بررسی مسائل منابع آب زیرزمینی روستای دهنگ - برنامه انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال جاری و گزارش تجهیز کنتور چاه‌های آب در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.  

در این جلسه اعضای شورای روستای دهنگ به ایراد مسائل و مشکلات منابع آب آن روستا پرداختند و خواستار شفافیت و اقناع اهالی دهنگ در صدور مجوز فعالیت مجدد قنات دهنگ (موسوم به سیف‌آباد) شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد حاجی‌نیا دیگر عضو شورا نیز ضمن ابراز نگرانی از برداشت‌های غیرمجاز در روستای آل‌کندی و تصرف اراضی مستعد کشاورزی ، خواستار تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند آب و برق گردید.

در ادامه دبیر شورای حفاظت با تشکر از اظهارات دلسوزانه اعضای شورای اسلامی روستای دهنگ این‌گونه اظهارات را نمونه حفاظت انبوه‌سپاری‌شده منابع آب دانستند و خاطر نشان کردند تمامی مساعی دستگاه متبوع خود را در رفع بحران آب مصروف خواهد داشت.

سپس با ارائه گزارشی آماری از چاه‌های شهرستان ، تجهیز کنتور آن منابع و افق پیش رو ترسیم و زمینه‌های همکاری بخش کشاورزی در هدف‌گذاری و پوشش عمده‌ی چاه‌ها به ابزار سنجش بررسی و به پیشنهاد فرماندار محترم موکول به نشت دوجانبه گردید.

در پایان فرماندار بستک با اشاره به این مهم که در بررسی‌های کارشناسی زبان طبیعت را نباید ناشنیده گرفت؛ گویشوران راستین این زبان را مردمی دانستند که سال‌ها و نسل‌ها با آن جغرافیا همزاد بوده‌اند. بنابراین خواستار تعامل و هم‌فکری بیشتر دستگاه‌های اجرایی و افراد با تجربه محلی برای اجرای بی‌نقص برنامه‌ها و اقدامات شدند و همچنین تمامی اعضا را در دوران گذار از بحران آبی  به پیگیری مجدانه مصوبات فراخواندند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعضای شورای بخش کشاورزی فرماندار کشاورزی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن