Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هویت ایرانی در شهر سردرود در قالب تابلو فرش حفاظت می‌شود و باید برای صیانت از این ارزش فرهنگی و هنری، تلاش مضاعف داشت و از شاغلان در این حرفه حمایت کرد. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سید عباس صالحی عصر امروز در نشست شورای اداری سردرود با اشاره به اهمیت هنری و اقتصادی صنعت فرش دستباف در کشور اظهار داشت: فرش ایرانی با تاریخ طولانی خود نقش بسزایی در اقتصاد ایران و اشتغال آفرینی داشته و در صادرات غیرنفتی جایگاه بسیار بالایی را برای خود کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر 30هزار نفری سردرود، بیش از 800کارگاه فعال وجود دارد و افراد زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، در این حوزه مشغول به کارند که این نشان از ظرفیت این شهر برای تولید و صادرات این هنر صنعت به خارج از کشور دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: هویت ایرانی در شهر سردرود در قالب تابلو فرش حفاظت می‌شود و باید برای صیانت از این ارزش فرهنگی و هنری، تلاش مضاعف داشت و از شاغلان در این حرفه حمایت کرد.

وی  در ادامه گفت: فرش ایرانی با اینکه در حوزه اشتغال و صادرات غیرنفتی جزو مهم‌ترین‌ها است ولی در واقع صادرات آن به منزله صادرات کالای فرهنگی و هنری است.

صالحی در پایان تصریح کرد: این ظرفیت اقتصادی، هنری و مردمی می‌تواند نماد و الگویی برای دیگر شهر‌ها بوده و ارزش افزوده‌ای که از این طریق عاید این شهر می‌شود، می‌تواند در دیگر شهر‌ها به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی