Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه  گفت: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی را مورد بازرسی قرار داده و کیفیت کلیه تولیدات واحدهای مصالح ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فرآورده مصالح ساختمانی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار داشت: با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ،هرگونه تولید، توزیع و تمرکز کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع بوده و به جهت صیانت از ایمنی و سلامت مردم با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد و متخلفین از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد.

ایشان با اشاره به اینکه در حوزه صنایع ساختمانی 130 واحد تولیدی فعال در استان کرمانشاه تحت پوشش این اداره کل می باشند ادامه داد: از این تعداد، 42 واحد تولیدکننده فرآورده بتن آماده و سنگدانه مورد مصرف دربتن استان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد فعالیت دارند که 8 واحد بتن آماده و 9 واحد سنگدانه مورد مصرف دربتن نیز در مناطق زلزله زده مستقر و دارای پروانه معتبر هستند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: در راستای انجام وظایف ورسالت سازمانی، بعدازوقوع زلزله مهیب در استان، این اداره کل به دلیل حجم بالای عملیات بازسازی وگستردگی مناطق آسیب دیده تمام توان کارشناسی خود را جهت کنترل کیفیت مصالح ساختمانی قابل عرضه در این مناطق را به کار گرفت و با توجه به ورود به مرحله اسکان دائم و افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده، نظارت خود را بر واحدهای تولید ی مصالح ساختمانی تشدید نموده است.

ایشان ادامه داد: در همین راستا طی سال گذشته 386 مورد بازرسی و 178 مورد نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی تحت پوشش استان جهت تطبیق فرآورده با استانداردهای ملی توسط کارشناسان اداره کل صورت گرفته است.
مدیر کل استاندارد استان در ادامه افزود: با شروع مرحله بازسازی مناطق زلزله زده تعداد 8 واحد کارگاهی، با استقرار بچینگ جهت تولید بتن آماده توسط بنیاد مسکن استان های معین بازسازی (اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی) مشغول فعالیت در منطقه شدند که در حال حاضر بازرسی و نظارت بر تولیدات این واحدهای کارگاهی نیز از سوی کارشناسان استاندارد در حال انجام است.

محمودرضا نیازی در ادامه خاطر نشان نمود: به منظور گسترش چتر نظارتی وکنترل کیفیت مصالح ساختمانی، از محل اعتبارات سازمان ملی استاندارد به صورت فوق العاده، نسبت به انجام قریب 200 مورد نمونه برداری وآزمون از مصالح ساختمانی مورداستفاده درمناطق زلزله زده ،شامل بتن آماده ،شن وماسه، میلگرد،آجر و سیمان پرتلند، درحال انجام است، که به دلیل حجم بالای مصرف بتن آماده، تعداد صد مورد از این نمونه برداری و آزمون ها به این فرآورده اختصاص داده شده است تا توسط آزمایشگاه های تاییدصلاحیت شده همکار این اداره کل ازجمله آزمایشگاه فنی مکانیک خاک مستقر در منطقه زلزله زده، این نمونه ها مورد ارزیابی قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در جهت ارتقاي كيفيت مصالح ساختماني در استان و اهميت آنها در استحكام و ایمنی ساختمان‌ها و بر اساس وجود و لزوم وظايف نظارتي اداره کل استاندارد استان در سال گذشته، ضمن 27 مورد اخطار به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، خط تولید 11 واحد تولیدی نیز به دلیل نداشتن کیفیت لازم و عدم رعایت الزامات استاندارد از طریق مراجع قضایی پلمپ گردید.

 

انتهای پیام/ز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی در دیدار با مهدی حسین‌پور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندار استان کردستان اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات از مرز باشماق مریوان، نیازمند آزمایشگاه استاندارد برای کنترل کیفی کالاها و مشتقات نفتی است.

وی گفت: هم‌اکنون استاندارد در مرز باشماق نماینده‌ای به منظور کنترل کالا دارد و هنوز آزمایشگاه رسمی و ثابتی در این مرز وجود ندارد.

وی ایجاد یک مرکز نمونه‌برداری ثابت استاندارد را در مرز باشماق لازم دانست و افزود: باتوجه به حجم زیاد صادارات و واردات کالا در مرز باشماق کنترل بر صادرات کالا در این مرز ضروری است.

احمدی تأکید کرد: در همراهی و حمایت از اداره‌کل استاندارد استان کردستان برای تقویت نظام تحولی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار گفت: بدون تردید توفیق سازمان ملی استاندارد ایران پس از ۲۶ سال در اعتبار سنجی به کالای ایرانی و عرضه آن به ۱۱۰ کشور جهان نشان از حاکمیت مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی و مردمی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران است.

مهدی حسین‌پور از حمایت و پشتیبانی در اتمام پروژه ساختمان صادرات و واردات استاندارد استان کردستان در مرز باشماق از فرماندار شهرستان مریوان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097972

دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد