Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی به منظور ارائه گزارش خود درباره چگونگی اجرای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت) حضور یافت.

وی تصریح کرد: براساس مواد 16 و 17 این قانون بانک‌ها باید از بنگاه‌داری پرهیز کرده و وزارت امور اقتصادی هم براساس تأکیدات رئیس جمهور و این قانون بر این موضوع نظارت می‌کند و گزارش خود را هر سه ماه به مجلس ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرباسیان اظهار کرد: براساس بند "ج" قانون ملی کردن، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات، عقد مشارکت به بانک‌ها اجازه داده تا در شرکت‌ها سهیم شوند، همچنین بانک‌ها براساس این قانون می‌توانند در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مانند بزرگراه‌ها مشارکت داشته و اموال بدهکاران ناتوان از بازپرداخت را مورد تصمیم‌گیری قرار دهند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در این مورد هم بیان کرد: شرکت‌ها را به صورت بانکی و سود بانکی احصاء و تفکیک می‌کنیم، مسئولیت در وزارت اقتصاد نسبت به بانک‌های خصوصی کمی کمرنگ‌تر و نسبت به بانک‌های دولتی پررنگ‌تر است که برای بانک‌های دولتی از طریق هماهنگی میان سازمان خصوصی‌سازی و بورس و درباره بانک‌های خصوصی هم از طریق دریافت مالیات، نظارت و قانون را اجرایی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: سال گذشته 2000 میلیارد تومان اظهارنامه مالیاتی برای بانک‌های خصوصی فرستاده شده که البته در مراحل قانونی و آنها حق دارند به شورای حل اختلاف اعتراض کنند.

کرباسیان ادامه داد: 135 هزار میلیارد ریال از ابتدای دولت یازدهم تاکنون فروش املاک و سهام شرکت بانکی انجام شده که به طور خاص در دولت یازدهم 92 هزار میلیارد تومان این امر صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوال لاریجانی درباره اینکه تاکنون چه مقدار از اموال و املاک بانکی واگذار شده است، گفت: 13 هزار و 500 میلیارد تومان واگذار شده و برآورد ما از بانک‌های دولتی احصاء 30 هزار میلیارد تومان است که در حال رایزنی و همکاری با کمیسیون اقتصادی هستیم تا این امر انجام شود.

وی تصریح کرد: در این راستا فروش دارایی‌ها و سرمایه‌های انجام شده و همچنین حاکمیت شرکتی هم آماده است و در ظرف ماه آینده حتما اجرایی می‌شود.

در این میان لاریجانی رئیس مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بانک توسعه صادرات تاکنون هیچ واگذاری انجام نداده و بانک مسکن هم 700 میلیارد تومان واگذاری داشته است، چرا برخی بانک‌ها واگذاری‌های بالا و برخی دیگر اصلا ندارند.

کرباسیان در پاسخ به لاریجانی گفت: بانک توسعه صادرات اموال مازاد نداشته اما ما در حال صحبت هستیم.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: همچنین از طریق وزارت امور خارجه در حال رایزنی درباره بانک مشترک ایران و ونزوئلا نیز هستیم، اما درباره بانک مسکن هم باید ابتدا مابه‌التفاوت یارانه‌ها اخذ و بعد رسیدگی شود.

302

کرباسیان وزارت اقتصاد مجلس شورای اسلامی بانک

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • گام عملی برای جهش تولید
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست