Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@02:27:59 GMT

افزایش قیمت نفت با وحشت از تحریم ایران

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۵۷۸

افزایش قیمت نفت با وحشت از تحریم ایران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رویترز نوشت: روز دوشنبه پس از این‌که ایران امیدها برای این که توافق کاهش تولید اوپک تمدید شود را کمرنگ کرد، شاخص نفت برنت در دادوستدهای پرنوسان، دوباره مثبت شد. وحشت از این‌که تحریم‌های مجدد آمریکا، تولید ایران را کاهش دهد، قیمت‌ها را تقویت کرد.

فیل فیلین، تحلیل‌گر گروه پرایس‌فیوچرز، می‌گوید: قیمت‌ها توییت به توییت تغییر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید بازارها در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکا و اوپک، بالاوپایین می‌شوند.

بازارها در ابتدا با ترس از بازگشت عرضه اضافی، سقوط کردند. وب‌سایت رسمی وزارت نفت ایران گزارش داد، وزیر نفت، بیژن زنگنه، گفته است، درصورتی‌که قیمت‌ها تقویت شده باشند، نیازی به تمدید توافق بین اعضای اوپک و تولیدکنندگان متحد آنها وجود ندارد.

پس از این که بازارها با وحشت از این گزارش واکنش نشان دادند، به گفته فلین، با تمرکز سرمایه‌گذاران بر این که حتی اگر ایران بیش از سقف توافق اوپک تولید کند، با تحریم‌های آمریکا از میزان تولید آن کاسته خواهد شد، قیمت‌ها دوباره تقویت شدند.

همچنین با گزارش شرکت تامین اطلاعات انرژی گن‌اسکیپ، که نشان می‌داد میزان ذخایر انبارها در مرکز انبارهای کوشینگ در اوکلاهاما، کاهش یافته است، قیمت‌ها بالا رفت.

تا ساعت ۱:۲۱ بامداد سه‌شنبه به وقت تهران، قیمت نفت خام برنت با ۶۵ سنت، یا ۰.۹ درصد، افزایش در ۷۴.۷۱ دلار برای هر بشکه بسته شد. قیمت نفت برنت پس از انتشار سخنان زنگنه تا ۷۳.۱۳ دلار هم سقوط کرده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۲۴ سنت افزایش در ۶۸.۶۴ دلار بسته شد. این شاخص در پایین‌ترین قیمت امروز خود، در بشکه‌ای ۶۷.۱۴ دلار معامله شد.

تفاوت قیمت ۲ شاخص نفتی به بیشترین میزان خود از ۸ ژانویه تا کنون رسیده است.

در معاملات پس از بسته شدن بازارهای اصلی، قیمت شاخص برنت همچنان بالاتر رفت و حتی تا رکورد خارق‌العاده ۷۵.۰۸ دلار برای هر بشکه، هم رشد کرد.

از اوایل ۲۰۱۷، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیر اوپک، برای از بین بردن شرایط اشباع بازارها، تولید خود را محدود کرده‌اند. این توافق تا پایان ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت.

استراتژیست بازار جهانی مدیریت سرمایه جی‌پی‌مورگان، کری کریگ، می‌گوید: فشار بالا برنده قیمت‌ها ناشی از تحریم‌های آمریکا بر علیه کشورهای کلیدی صادرکننده نفت، همچون ونزوئلا، روسیه و ایران، است.

به اشتراک گذاری کد خبر : 3266844660220613219 برچسب‌ها : نفت برنت اوپک افزایش قیمت نفت با وحشت از تحریم ایران لینک کوتاه : . اخبار مرتبط قیمت نفت به 74 دلار رسید پنج شنبه 30 فروردین 1397 23:00 مردی که مرگش قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند جمعه 31 فروردین 1397 13:50 قیمت نفت سبک ایران از ۶۸ دلار فراتر رفت شنبه 1 اردیبهشت 1397 19:40 اخبار پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها خطرناکترین زن داعشی دستگیر شد +عکس کشف جسد مومیایی متعلق به رضا شاه؟ خواب پدر، قاتل را گرفتار کرد +عکس عاملان جنایت جماران پای چوبه دار +عکس کشف اثر باستانی بعد از آگهی در سایت دیوار +عکس زودتر قصاصم کنید +عکس توصیه های سفیر ایران به متقاضیان اقامت در گرجستان زنی شوهرش را با چکش کشت سقوط مشکوک خانم دکتر از برج ترس از تلخ شدن جشن قهرمانی سرخ ها به دست یک پرسپولیسی! لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها عجیب و اسرارآمیزترین جنگل‌های جهان (فتوکلیپ) له شدن سوارکار کهنسال زیر پای اسب‌های مسابقه چگونگی تشکیل سنگ کلیه ساخت پلی شگفت انگیز که از زیر آب می‌گذرد سواری گرفتن از گراز مقایسه بازار دلار در چهارراه استانبول و شهر استانبول بیل گردانی، آئینی برای همدلی به این بز میگن سلطان تعادل +فیلم مرگ دردناک موتورسوار زیر چرخ‌های کامیون +فیلم کلاه کاسکتی که به شما دید 360 درجه می دهد آخرین مطالب همه سایت 10:18 افزایش قیمت نفت با وحشت از تحریم ایران 10:00 دستگیری هکر 514 گوشی تلفن همراه +عکس 09:56 بازیکنانی که نامشان در جام جهانی جاودانه شد 09:47 کشف تریاک از دم کنی قابلمه! +عکس 09:46 حمله ون به عابران در تورنتو +تصاویر 09:46 پیامی که مروارید سیاه برای ستاره لیورپول فرستاد 09:02 رستگاری روی نبض اردیبهشت ! 09:02 عجیب و اسرارآمیزترین جنگل‌های جهان (فتوکلیپ) 09:01 پرحافظه‌ها چه می‌خورند؟ 09:00 پایان 4 سال فرار عامل قتل در شهربازی +عکس فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید × جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نفت برنت اوپک افزایش قیمت نفت با وحشت از تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم