Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:46:57 GMT

چالش فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در حوزه اشتغال جدی است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۳۶۱۰

چالش فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در حوزه اشتغال جدی است

دامغان - مدیرگروه جغرافیای دانشگاه تهران بابیان اینکه مسئله اشتغال در میان فارغ‌التحصیلان علوم انسانی کشور چالشی بسیار جدی است، گفت: باید سیاست‌گذاران در این حوزه عملکرد بهتری داشته باشند.

سید علی‌اکبر شمسی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأکید بر اینکه عدم وجود اشتغال در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلات عالی و تکمیلی، می‌تواند منشاء بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی و خانوادگی باشد، تأکید کرد: مسئله اشتغال در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چالشی بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه چالش‌های حوزه دانشگاه برای اساتید به‌ویژه اساتید علوم انسانی وجود دارد، افزود: میزان یا ضریب بیکاری در بین رشته‌های علوم انسانی بسیار زیاد است.

فقدان شغل کاهش انگیزه را در بر دارد

این استاد دانشگاه گفت: نبود شغل، باعث می‌شود انگیزه‌ جوانان کاهش پیدا کند و در نتیجه مهارت اندوزی نیز کمتر شده و افراد در کسب مهارت نیز تلاش نخواهند کرد پس راه برای افول رشته‌های تحصیلی به خصوص در علوم انسانی، فراهم می‌شود.

شمسی‌پور بیان کرد: متأسفانه یک مرجع مشخص برای استخدام فارغ‌التحصیلان رشته علوم انسانی به‌ویژه در سازمان‌های اجرایی و دولتی وجود ندارد بنابراین این رشته‌ها در سرفصل‌های درسی خود فاقد مهارت برای کارآفرینی هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه مطالعات قرآنی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» برگزار می‌شود.

سخنرانان این مراسم حسین استاد ولی، احمد مسجد جامعی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدعلی خسروی و ابراهیم کرمانی‌نژاد هستند.

همچنین در این مراسم مهدی فیض طراح و ایده پرداز و مهدی خسروی ناشر اثر حضور دارند و سخنرانی می‌کنند.

مراسم رونمایی از مصحف شریف «قرآن مبارک» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097524 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال